Sunday, August 7, 2016

သီတဂူဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး  အင္းစိန္သံဃာ့ညီလာခံၾကီး၌ မိန္႔ၾကားေတာ္မူခဲ့ေသာ ရင္နင့္ဘြယ္ရာ သမိုင္းေၾကာင္းတစ္ခု…..


သီတဂူဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး 
အင္းစိန္သံဃာ့ညီလာခံၾကီး၌ မိန္႔ၾကားေတာ္မူခဲ့ေသာ ရင္နင့္ဘြယ္ရာ သမိုင္းေၾကာင္းတစ္ခု…..

“ေစတီ”ေပ်ာက္ေသာ္လည္း“ဗလီ”က်န္
==========================

ရန္ကုန္ျမိဳ႕လယ္ေခါင္မွာ 
သိမ္ေတာ္ၾကီးေက်ာင္းတိုက္ဆိုတာ ရိွတယ္။သာသနာေရာက္ကထဲက စရိွတဲ့''သိမ္ေတာ္ၾကီး''ပါ။

ရဟႏၲာသမုတ္တဲ့ ''သိမ္ကိုးလံုး''ရိွတယ္။ သိမ္တစ္လံုးကေတာ့ေရႊတိဂံုေတာင္ဘက္
နားမွာ ရိွတယ္။

က်န္တဲ့သိမ္ေတြဘယ္ေရာက္ကုန္လဲဆိုတာကို သမိုင္းကိုေလ့လာဖို႔လိုပါတယ္။ 

''သိမ္ၾကီးေဈး'' မရိွစဥ္က အဲဒီေနရာမွာ ''ကိ်ဳက္ျမတ္သံခ်ိဳ''ဆိုတဲ့ေစတီေတာ္ၾကီး တစ္ဆူရိွတယ္။ ဆူးေလဘုရားေလာက္ရိွတယ္။

အဲဒီေစတီေတာ္ၾကီးရဲ့ အနီးအနားမွာ ေစတီငယ္ေလးေတြအမ်ားၾကီးပဲ။
ေစတီေလးေတြၾကားမွာ ထီးေလးေတြနဲ႔ဗမာေတြ ေဈးေရာင္းၾကတယ္။

မြတ္စလင္ပိုင္ ''စူလတန္ကုမၸဏီ''က အဂၤလိပ္အစိုးရကို''ရန္ကုန္ျမိဳ႕လယ္
ေခါင္မွာေဈး မရိွေသးဘူး၊ေဈးၾကီးေဆာက္
ခ်င္တယ္'' ဆိုျပီးေတာ့ ေဈးေဆာက္ခြင့္ေတာင္းတယ္။

''စူလတန္''ဆိုတာ ေမာ္လျမိဳင္ေဈးၾကီးေဆာက္ျပီးတဲ့ ကုမၸဏီပဲ။ သူတို႔ကအကြက္ျမင္တယ္။ ''ေဈးေဆာက္ခြင့္ေပးပါ''ဆိုေတာ့ အဂၤလိပ္အစိုးရက အခုသိမ္ၾကီးေဈးေနရာကို ေပးလိုက္တယ္။

''စူလတန္ကုမၸဏီ''က က်ိဳက္ျမတ္သံခ်ိဳဘုရားနဲ႔ အတူတူအျခားေစတီေလးေတြ အကုန္လံုး ဖ်က္သိမ္းျပီးေတာ့ သိမ္ၾကီးေဈးကို ေဆာက္တယ္။

ေစတီေတြ သိမ္းၾကီးေဈးထဲမွာပဲေပ်ာက္သြားတယ္။ ဒါေပမဲ့ သိမ္ၾကီးေဈးေဘးမွာေတာ့''ဗလီ''က အခုထိ ရိွပါေသးတယ္။

သိမ္ၾကီးေစ်းေဆာက္ေတာ့''ဘုရား''ေတာ့ ေပ်ာက္သြားတယ္။ ''ဗလီ''ပဲ က်န္တယ္။

ရန္ျငိဳးနဲ႔ေျပာတာမဟုတ္ဘူး။ သမိုင္းအမွန္ကို ေျပာျပျခင္းပါ။ သမိုင္းေၾကာင္းေတြကိုအရွင္ဘုရားတို႔ တပည့္ေတာ္တို႔သိဖို႔အေရးၾကီးတယ္္။

လူ႔အခြင့္အေရးဆိုတာေတြေျပာရင္ ''ေစတီေတြမေပ်ာက္ကြယ္ခြင့္''ဆိုတာကိုလည္းပဲ ေျပာရမယ္။

လူူ႔အခြင့္အေရးသမားေတြဟာ ''ဗုဒၶဘာသာဘက္'' ကလည္းရပ္တည္ေပးသင့္ပါတယ္။ အခုေတာ့ ျမန္မာနိုင္ငံမွာ ''မြတ္စလင္လူနည္းစု''ဆိုျပီး သူတို႔ဘက္ကပဲရပ္တည္ေပးေနတယ္။

တကယ္ေတာ့ ျမန္မာနိုင္ငံမွာ လူနည္းစုက ''မြတ္စလင္မဟုတ္ပါဘူး။ ဟိႏၵဴေတြ ျဖစ္ပါတယ္''။

ဒါေၾကာင့္တပည့္ေတာ္တို႔ရဲ႕အဖဲြ႔အစည္းရဲ႕
ေနာက္မွာ တစ္ခုခု ေျပာစရာလိုလာရင္ သမိုင္း အေထာက္အထား ခိုင္မာေအာင္ေျပာဖို႔ လိုလိမ့္မယ္။ 
အဲဒါကိုလည္းတင္ျပပါတယ္။

သီတဂူဆရာေတာ္

credit မူရင္းတင္သူ
Photos from Myo Thein Naing's post in လႈပ္လႈပ္ရွားရွား မႏၲေလးသတင္းမ်ား · May 17 · 

ေရွးေရွးတုန္းက ေမာ္လူးေဘာလံုးကြင္းကပြဲ

သင္ႏြဲခဲ့ဘူးလား  ႏြဲခဲ့ရင္ ၄၀ ေက်ာ္ျပီ
ဘာရည္ရြယ္ခ်က္မ်ွ  မရွိပါ
တခ်ိန္က  ရွိခဲ့တယ္ ဆိုတာ  သိေစခ်င္တာပါ


ေမတၱသုတ္ ရြတ္ဖတ္ရျခင္း အက်ဳိး/ျမန္မာျပန္


ေမတၱသုတ္ ရြတ္ဖတ္ရျခင္း အက်ဳိး/ျမန္မာျပန္
✿▬❧▬✿▬❧▬✿▬❧▬✿▬❧▬✿
ေမတၱသုတ္ကို အျမဲမျပတ္ ရြတ္ဖတ္ေလ့ရွိသူတို႔မွာ အေျခာက္အလွန္႔မခံရျခင္း၊ အနာေရာဂါကင္းျခင္း၊ အိပ္မက္ဆိုး နိမိတ္ဆိုး အတိတ္ဆိုးမ်ား မေတြ႔ၾကံဳရျခင္း၊ လူနတ္အမ်ားခ်စ္ခင္ျခင္း၊ အဆိပ္ လက္နက္ မစူးရွျခင္း၊ ႐ူးသြပ္ေသာ ေဝဒနာ ကင္းျခင္းမွစ၍ ျဗဟၼာ့ဘံုေရာက္သည္အထိ အက်ဳိးေပးႏိုင္စြမ္း ရွိေလသည္။

၁။ ယႆာႏုဘာဝေတာ ယကၡာ၊ ေနဝ ဒေႆႏၲိ ဘီသနံ။
ယဥိႇ ေစဝါႏုယုဥၨေႏၲာ၊ ရတိၱၱႏၵိဝ' မတႏၵိေတာ။

ေမတၱသုတ္ေတာ္ ျမန္မာျပန္

၁။ ေမတၱာသုတ္ပရိတ္ေတာ္၏ တန္ခိုးရွိန္ေစာ္အာႏုေဘာ္ေၾကာင့္ ဘီလူးၾကမ္းတို႔ သည္ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ေသာ အဆင္း အသံ အစရွိေသာ အာ႐ံုတို႔ကို မျပဝံ့ မေျခာက္ဝံ့ၾကေလကုန္၊ ေမတၱာသုတ္ပရိတ္ေတာ္ကို ညဥ့္အခါ၌ လည္းေကာင္း၊ ေန႔အခါ၌ လည္းေကာင္း၊ မပ်င္းမရိ လံု႔လျပဳ၍ ရြတ္ဖတ္ေသာသူသည္။

၂။ သုခံ သုပတိ သုေတၱာ စ၊ ပါပံ ကိဥၥိ န ပႆတိ။
ဧဝမာဒိ ဂုဏူေပတံ၊ ပရိတၱံ တံ ဘဏာမေဟ။

၂။ ခ်မ္းသာစြာအိပ္ရ၏၊ အိပ္ေသာ္လည္း မေကာင္းေသာ အိပ္မက္ကို တစိုးတစိ မွ် မျမင္မက္၊ ဤသို႔ အစရွိေသာ ဂုဏ္ေက်းဇူးအေပါင္းႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ေမတၱာသုတ္ ပရိတ္ေတာ္ကို အို- သူေတာ္ေကာင္းတို႔ ငါတို႔ရြတ္ဖတ္ၾကပါကုန္စို႔။

၃။ ကရဏီယ' မတၴကုသေလန၊ ယႏၲ သႏၲံ ပဒံ အဘိသေမစၥ။
သေကၠာ ဥဇူ စ သုဟုဇူ စ၊ သူဝေစာ စႆ မုဒု အနတိမာနီ။

၃။ ေလာကီေလာကုတၱရာ အက်ဳိးစီးပြား၌ လိမၼာေသာသူသည္ ျငိမ္သက္ေအး ခ်မ္းေသာ နိဗၺာန္ကို အာ႐ံုျပဳ၍ ဤဆိုလတၱံ႔ေသာ သူေတာ္ေကာင္းနည္းလမ္းကို က်င့္ၾကံ အားထုတ္ ျပဳလုပ္အပ္၏၊ ကိုယ္ႏွင့္အသက္တို႔ကို မငဲ့ကြက္ မညႇာတာ ျပဳလုပ္ျခင္းငွာ စြမ္းႏိုင္ရာ၏၊ ကိုယ္ႏႈတ္ႏွစ္ပါး ႐ိုးသားေျဖာင့္မတ္ရာ၏၊ စိတ္ သေဘာထား ေကာင္းစြာ ေျဖာင့္မတ္ရာ၏၊ ဆိုဆံုးမလြယ္ရာ၏၊ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႔ရာ ၏၊ သူတစ္ပါးအေပၚ ေထာင္လႊားေသာ မာန္မာနမရွိရာ။

၄။ သႏၲဳႆေကာ စ သုဘေရာ စ၊ အပၸကိေစၥာ စ သလႅဟုကဝုတၱိ။
သႏၲိႁႏၵိေယာ စ နိပေကာ စ၊ အပၸဂေဗၻာ ကုေလသြ' နႏုဂိေဒၶါ။

၄။ ေရာင့္ရဲလြယ္ရာ၏၊ ေမြးျမဴလြယ္ရာ၏၊ နည္းပါးေသာ အမႈကိစၥရွိရာ၏၊ ေပါ့ပါးေသာ အသက္ေမြးျခင္း ရွိရာ၏၊ ျငိမ္သက္ေသာ ဣေႁႏၵရွိရာ၏၊ အရာရာ၌ ခြဲျခမ္းစိတ္ျဖာ ရဲရင့္ေသာ ဉာဏ္ပညာရွိရာ၏၊ ကိုယ္ႏႈတ္ႏွလံုး သံုးပါးလံုး ႐ုန္႔ရင္း ၾကမ္းတမ္းမႈ မရွိရာ၊ ဒါယကာတို႔၌ တြယ္တာမက္ေမာမႈမရွိရ။

၅။ န စ ခုဒၵ' မာစေရ ကိဥၥိ၊ ေယန ဝိၫူ ပေရ ဥပဝေဒယ်ဳံ။
သုခိေနာ ဝ ေခမိေနာ ေဟာႏၲဳ၊ သဗၺသတၱာ ဘဝႏၲဳ သုခိတတၱာ။

၅။ ပညာရွိတို႔ ကဲ့ရဲ႔႐ႈတ္ခ်အပ္ေသာ တစံုတစ္ခုေသာ မေကာင္းမႈကို အနည္း ငယ္မွ်ေသာ္လည္း မျပဳမလုပ္ရာ၊ ခပ္သိမ္းေသာ သတၱဝါတို႔သည္ ကိုယ္၏ခ်မ္း သာျခင္းႏွင့္ ျပည့္စံုၾကပါေစကုန္သတည္း၊ စိတ္ခ်မ္းသာျခင္းႏွင့္ ျပည့္စံုၾကပါေစ ကုန္ သတည္း၊ ေဘးရန္ ဥပဒၵေဝါ မရွိၾကပါေစကုန္သတည္း။

၆။ ေယ ေကစိ ပါဏဘူတတၳိ၊ တသာ ဝါ ထာဝရာ ဝ' နဝေသသာ။
ဒီဃာ ဝါ ေယ ဝ မဟႏၲာ၊ မဇၩိမာ ရႆကာ အဏုကထူလာ။

၆။ အၾကြင္းမရွိ အလံုးစံု ထြက္သက္ ဝင္သက္ရွိေသာ သတၱဝါ၊ ထင္ရွားရွိေသာ သတၱဝါ၊ ထိတ္လန္႔ တတ္ေသာ သတၱဝါ၊ တည္ၾကည္ျငိမ္သက္ေသာ၊ သတၱဝါ၊ ရွည္ေသာ သတၱဝါ၊ တိုေသာ သတၱဝါ၊ ပုကြေသာ သတၱဝါ၊ မတိုမရွည္ေသာ သတၱဝါ၊ ႀကီးေသာ သတၱဝါ၊ ငယ္ေသာ သတၱဝါ၊ မႀကီးမငယ္ေသာ သတၱဝါ၊ ဆူေသာ သတၱဝါ၊ ၾကံဳေသာ သတၱဝါ၊ မဆူမၾကံဳေသာ သတၱဝါ။

၇။ ဒိ႒ာ ဝါ ေယ ဝ အဒိ႒ာ၊ ေယ ဝ ဒူေရ ဝသႏၲိ အဝိဒူေရ။
ဘူတာ ဝ သမၻေဝသီ ဝ၊ သဗၺသတၱာ ဘဝႏၲဳ သုခိတတၱာ။

၇။ မ်က္စိျဖင့္ ျမင္ေကာင္းေသာ သတၱဝါ၊ မ်က္စိျဖင့္ မျမင္ေကာင္းေသာ သတၱဝါ၊ အေဝး၌ေနေသာ သတၱဝါ၊ အနီး၌ေနေသာ သတၱဝါ၊ ထင္ရွားျဖစ္ေပၚျပီးေသာ သတၱဝါ၊ ျဖစ္ဆဲတည္ေနေသာ သတၱဝါ၊ ဤအလံုးစံုေသာ သတၱဝါတို႔သည္ ကိုယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ ခ်မ္းသာျခင္း ရွိၾကပါေစကုန္သတည္း။

၈။ န ပေရာ ပရံ နိကုေဗၺထ၊ နာတိမေညထ ကတၳစိ န ကဥၥိ။
ဗ်ာေရာသနာ ပဋိဃသည၊ နာညမညႆ ဒုကၡမိေစၧယ်။

၈။ တစ္ေယာက္ေသာသူက တစ္ေယာက္ေသာသူကို အမ်က္မထြက္ပါေစလင့္၊ တစ္စံုတစ္ခုေသာ အမႈကိစၥ၌ တစ္ေယာက္ေသာသူက တစ္ေယာက္ေသာသူကို ညႇဥ္းဆဲခ်ဳပ္ခ်ယ္ေသာ ကာယကံ ဝစီကံျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ ခိုက္ရန္မ်က္ပြား အျငိဳးထားေသာစိတ္ျဖင့္ လည္းေကာင္း၊ အနည္းငယ္မွ်ေသာ္မွ မထီမဲ့ျမင္ မေအာက္ေမ့ပါေစလင့္၊ အခ်င္းခ်င္း၏ ဆင္းရဲဒုကၡကို အလိုမရွိပါေစလင့္။

၉။ မာတာ ယထာ နိယံပုတၱ၊ မာယုသာ ဧကပုတၱ မႏုရေကၡ။
ဧဝမၸိ သဗၺဘူေတသု၊ မာနသံ ဘာဝေယ အပရိမာဏံ။

၉။ အမိသည္ မိမိရင္ေသြးျဖစ္ေသာ တစ္ေယာက္တည္းေသာ သားငယ္ကို အသက္အတြက္ေၾကာင့္ အဖန္တလဲလဲ ေစာင့္ေရွာက္သကဲ့သို႔ ဤနည္းအတူ သာလွ်င္ ခပ္သိမ္းေသာ သတၱဝါတို႔၌ အတိုင္းအရွည္မရွိေသာ ေမတၱာစိတ္ကို ပြားေစရာ၏။

၁ဝ။ ေမတၱဥၥ သဗၺေလာကသၼိ၊ မာနသံ ဘာဝေယ အပရိမာဏံ။
ဥဒၶံ အေဓာ စ တိရိယဥၥ၊ အသမၺာဓံ အေဝရ မသပတၱံ။

၁ဝ။ ကာမဘဝတည္းဟူေသာ ေအာက္ေလာက၌ လည္းေကာင္း၊ ႐ူပဘဝတည္း ဟူေသာ အလယ္ေလာက၌ လည္းေကာင္း၊ အ႐ူပဘဝတည္းဟူေသာ အထက္ ေလာက၌ လည္းေကာင္း၊ ဤေလာကသံုးပါးတို႔၌ ပိုင္းျခားလြတ္ကင္း က်ဥ္း ေျမာင္းျခင္းလည္းမရွိ ကိုယ္တြင္းေဘးရန္ လည္းမရွိ အပေဘးရန္လည္းမရွိ အတိုင္းမသိ ခ်စ္ခင္ျမတ္ႏိုးေသာ ေမတၱာစိတ္ကိုလည္း ပြားေစရာ၏။

၁၁။ တိ႒ံ စရံ နိသိေႏၷာ ဝ၊ သယာေနာ ယာဝတာ'ႆ ဝိတမိေဒၶါ။
ဧတံ သတႎ အဓိေ႒ယ်၊ ျဗဟၼ'ေမတံ ဝိဟာရ' မိဓ' မာဟု။

၁၁။ ရပ္ေနစဥ္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ သြားေနစဥ္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ထိုင္ ေနစဥ္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ လဲေလ်ာင္းေနစဥ္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ မအိပ္ မငိုက္သမွ် ကာလပတ္လံုး သာသနာေတာ္ႀကီး၌ ေမတၱာစိတ္ႏွင့္ ယွဥ္၍ ေနထိုင္ျခင္းကို ''ျမတ္ေသာေနထိုင္ျခင္း'' ဟူ၍ ျမတ္စြာဘုရားတို႔ ေဟာေတာ္မူ ကုန္၏။

၁၂။ ဒိိ႒ိဥၥ အႏုပဂၢမၼ၊ သီလဝါ ဒႆေနန သမၸေႏၷာ။
ကာေမသု ဝိေနယ် ေဂဓံ၊ န ဟိ ဇာတုဂၢဗၻေသယ် ပုန ေရတိ။

ေမတၱသုတၱံ နိ႒ိတံ။

၁၂။ ေမတၱာကမၼ႒ာန္းကို စီးျဖန္းအားထုတ္ ျပဳလုပ္ေသာသူသည္ အျမင္ေဖာက္ ျပန္ မိစၧာဉာဏ္သို႔ မကပ္မေရာက္ေသာေၾကာင့္ ေလာကုတၱရာသီလ ရွိသည္ ျဖစ္၍ မဂ္ဉာဏ္အျမင္ႏွင့္ ျပည့္စံုျပီးလွ်င္ ဝတၳဳကာမ ကိေလသာကာမတို႔၌ တပ္မက္ေမာျခင္း ကင္းေသာေၾကာင့္ ေနာက္တဖန္ အမိဝမ္းတြင္း ပဋိသေႏၶ ေနျခင္း သို႔ ဧကန္မေရာက္ေတာ့ၿပီ။

ေမတၱသုတ္ေတာ္ ျမန္မာျပန္ၿပီး၏။
Credit-ဓမၼရတနာ
❣❄❦ ေမာင္သုတ(NMN)❄❦❣