Saturday, February 18, 2017

မူလေခါင္တုန္႔စည္ ေက်းရြာတြင္ ေစတီေတာ္အေဟာင္းအား တူးေဖာ္ရာမွ

စစ္ကိုင္းတိုင္းေဒသႀကီး၊ ကသာခရိုင္၊ အင္းေတာ္ၿမိဳ႕နယ္ ၊ ေမာ္လူးေဒသ၊ မူလေခါင္တုန္႔စည္ ေက်းရြာတြင္ ေစတီေတာ္အေဟာင္းအား တူးေဖာ္ရာမွ ေရွးေဟာင္း ရုပ္ပြားေတာ္မ်ား၊ ဓာတ္ေတာ္မ်ားႏွင့္ အတူ သကၠရာဇ္ ၄၈၊ ဝါဆိုလဆုတ္၊ ေသာၾကာေန႔ ဟူသည့္ ပယင္း ဆင္းတုေတာ္ တစ္ဆူအား ရရွိခဲ့သည္။ တူးေဖာ္ရရွိခဲ့သည့္ ရုပ္ပြားေတာ္မ်ားတြင္ ေက်ာက္ဆင္းတုမ်ား၊ ေၾကးဆင္းတုမ်ားလည္း ပါရွိခဲ့ၿပီး ပယင္းဆင္းတုေတာ္၏ ေအာက္ေျခတြင္ မွတ္တမ္းေရးထိုးထားသည့္ စာကို ေတြ႔ရွိရေၾကာင္း သိရသည္။ ယင္းဆင္းတုေတာ္တြင္ ပါရွိသည့္ စာတမ္းအရ အလြန္ေရွးက်သည့္ ဆင္းတုေတာ္ ျဖစ္သျဖင့္ သမိုင္းပညာရွင္မ်ားအား လာေရာက္ ၾကည့္ရႈၾကေစလိုေၾကာင္း ဦးေဆာင္ ဆရာေတာ္မ်ားမွ မိန္႔ၾကားသည္။ မူလေခါင္တုန္႔စည္ ေက်းရြာသည္ ေရွးယခင္က ရွမ္းေစာ္ဘြားမ်ား၏ ၿမိဳ႕ေတာ္ေဟာင္း တစ္ခုျဖစ္ေၾကာင္းႏွင့္ ေစတီေလးဆူ တည္ထားခဲ့ေၾကာင္း၊ ယင္းေစတီေလးဆူအနက္ ယခုတူးေဖာ္သည့္ ေစတီေတာ္မွာ ၿမိဳ႕ဦးေစတီေတာ္ျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း၊ က်န္ေစတီႏွစ္ဆူမွာမူ ေရွးယခင္ကတည္း တူးေဖာ္ခဲ့ၾကၿပီး ေခါင္တုန္႔စည္ ေက်းရြာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းဝင္းအတြင္းရွိ ေစတီေတာ္တြင္ ႒ာပနာထားၿပီး ကိုးကြယ္ခဲ့ၾကေၾကာင္း၊ ေစတီေလးဆူအနက္ ေျမာက္ဘက္အက်ဆံုး ကိုးနဝင္းေစတီေတာ္မွာ တူးေဖာ္ျခင္း မျပဳပဲ ျပန္လည္ျပဳျပင္ထားခဲ့ရာ ယခုအခါ ယိုယြင္းလ်က္ရွိေနေၾကာင္း၊ တူးေဖာ္ရရွိသည့္ ေရွးေဟာင္း ရုပ္ပြားေတာ္မ်ား၊ ဓာတ္ေတာ္မ်ားကို စုေပါင္းၿပီး ဓာတ္ေပါင္းစု ေစတီေတာ္အျဖစ္ မူလေခါင္တုန္႔စည္ ေက်းရြာတြင္ တည္ထားကိုးကြယ္ရန္ စီစဥ္လွ်က္ရွိေၾကာင္းႏွင့္ ေစတီေတာ္ တည္ထားကိုးကြယ္ႏိုင္ရန္ အလွဴရွင္မ်ားလည္း လိုအပ္လွ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။ လွဴဒါန္းလိုသူမ်ား အေနျဖင့္ ဖုန္း - 09790415529၊ 09259527623 မ်ားသို႔ ဆက္သြယ္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါေၾကာင္း ေမာ္လူးသူ၊ ေမာ္လူးသားအေပါင္းတို႔ ခင္ဗ်ား ......

လူပုဂၢိဳလ္မ်ား သပိတ္ျဖင့္ စားသင့္ မစားသင့္"

"လူပုဂၢိဳလ္မ်ား သပိတ္ျဖင့္ စားသင့္ မစားသင့္"
==ဦးနႏၵာစာရ (မံုရြာ)==
■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■■

ေမး။ အရွင္ဘုရား ရဟန္း သံဃာေတာ္မ်ား ဆြမ္းဘုဉ္းေပးသည့္ သပိတ္ျဖင့္ လူပုဂၢိဳလ္မ်ား ထမင္းထည့္စားေကာင္းပါသလား ဘုရား။

ေျဖ။ မစားေကာင္းပါ။
သပိတ္ သကၤန္းစေသာ ရဟန္းတို႔အသံုးျပဳအပ္ေသာ အသံုးအေဆာင္ ပရိေဘာဂမ်ားသည္ လူပုဂၢိဳလ္အတြက္ ရုိေသျမတ္ႏိုး ရွိခုိးပူေဇာ္ရာ ေစတီထိုက္ေသာေၾကာင့္ စားခြက္အျဖစ္ျဖင့္ အသံုးမျပဳေကာင္းပါ။

ပဗၺဇိတ ပရိေဘာေဂါ ဟိ အဂါရိကာနံ ေစတိယ႒ာနိေယာ (၀ိနယသဂၤဟ၊႒၊၁၃)

ထို႔အတူ သကၤန္းကုိလည္း လက္ႏွီးစုပ္အျဖစ္ျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေျခသုပ္အျဖစ္ျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း အသံုးမျပဳေကာင္းေပ။

ပေႏၴ ဒိသြာန ကာသာ၀ံ၊ ဆ႗ိတံ မီဠွမကၡိတံ။
သိရသၼိ ံ အဉၨလိ ံကတြာ၊ ၀ႏၵိတဗၺံ ဣသိဒၶဇံ။
အဗၻတီတာစ ေယ ဗုဒၶါ၊ ပစၥဳပၸႏၷာ စ နာဂတာ၊
ဓေဇနာေနန သုဇၥ်ႏၲိ၊ တသၼာ ဧတံ နမႆိယံ။ (အပ၊၁၊၅၂၊ ေထရ၊႒၊၁၊၄၇၄)

လမ္းေပၚမွာ မစင္လူးလ်က္လႊင့္ပစ္ထားေသာ သကၤန္းကုိေတြ႔ျမင္သည္ရွိေသာ္ ဦးေခါင္းထိပ္ေပၚတင္လ်က္ အထြဋ္အျမတ္ထားကာ ရွိခိုးပူေဇာ္ထားထုိက္ေပ၏။

ပြင့္ေတာ္မူျပီး ပြင့္ေတာ္မူဆဲ ပြင့္ေတာ္မူလတၱံေသာ ဘုရား ရဟႏၲာ ပေစၥကဗုဒၶါ အရွင္ျမတ္တို႔သည္ ဤသကၤန္းကုိ အမွီျပဳ၍ ကိေလသာကင္းစင္ေတာ္မူၾကေလကုန္၏၊

ဤသကၤန္းသည္ ရဟႏၲာတို႔၏ ေအာင္လံ တံခြန္ပင္ျဖစ္၏ဟုႏွလံုးသြင္းကာ ရွိခိုးပူေဇာ္ထိုက္ေပ၏-အထူး ရိုေသ ေလးစားထိုက္၏။

အခ်ိဳ႕ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းမ်ား၌ ေက်ာင္း၀င္ အ၀ ေျခသုပ္ခံုေနရာတြင္ ေျခသုပ္အျဖစ္ သကၤန္းစုပ္မ်ား ထားရွိတတ္ၾကသည္။ ေက်ာင္းထဲသုိ႔ ရဟန္းသံဃာတင္မက လူ ဒကာ ဒကာမမ်ားလည္း မၾကာခဏ ၀င္ ထြက္ သြားလာတတ္ေသာေၾကာင့္ သကၤန္းစုပ္မ်ားကုိ အေပါက္၀တြင္ ေျခသုပ္အျဖစ္ မထားသင့္ေပ။

ထို႔အတူ မီးဖိုေခ်ာင္မွာလည္း သကၤန္းစုပ္မ်ား ထားရွိတတ္ၾက၏၊ ရဟန္းေတာ္မ်ားခ်ည္း အသံုးျပဳပါက ကိစၥမရွိေသာ္လည္း ခ်က္ျပဳတ္ေသာ ဒကာ ဒကာမမ်ားအေနနဲ႔ လက္ႏွီးစုပ္ အျဖစ္ အသံုးျပဳပါက အျပစ္ၾကီးလွေပသည္။

အခ်ိဳ႕ေသာ ဒကာ ဒကာမတို႔သည္ ဟယ္ သကၤန္းစုပ္ၾကီး ငရဲၾကီးလိမ့္မယ္ဟုဆိုကာ အသံုးျပဳရမွာ တြန္႔ဆုတ္သြားေသာ္လည္း အျခားလက္ခုမရွိသျဖင့္ သကၤန္းစုပ္ကုိပင္ လက္ခုလုပ္လုိက္ရေပသည္။

တခ်ိဳ႕ေသာ သူတို႔ကား သကၤန္းစုပ္မွန္းသိေသာ္လည္း အေရးမစုိက္ လက္ႏွီးစုပ္အျဖစ္ မေၾကာက္ မရြံ႕လက္ရဲ ဇက္ရဲ အသံုးျပဳတတ္ၾကေလ၏။

သကၤန္းစုပ္ကို ငရဲၾကီးသည္ဟူေသာအသိစိတ္ျဖင့္ မလဲႊသာလုိ႔ အသံုးျပဳလိုက္ရသူႏွင့္ သကၤန္းစုပ္ကို သကၤန္းပဲဟုထည့္တြက္မေနပဲ အေရးစိုက္မေနပဲ လက္ရဲ ဇက္ရဲ အသံုးျပဳၾကေသာ သူႏွစ္ေယာက္တို႔ ပူေလာင္ခံရမူျခင္း တူမည္မဟုတ္ေပ။

အကုသုိလ္ကို အကုသုိလ္မွန္းသိ၍ မလႊဲသာ၍ ျပဳလိုက္ရသူႏွင့္ အကုသုိလ္ကုိ အကုသုိလ္မွန္းမသိသျဖင့္ ရဲရဲတင္းတင္းျပဳလုပ္သူတို႔ အက်ိဳးေပးကား မတူေပ။

ဥပမာ မီးခဲကို မီးခဲမွန္းသိလ်က္ မလႊဲသာ၍ကုိင္ရေသာလူၾကီးတစ္ေယာက္သည္ အျမန္ကုိင္၍ အျမန္လႊင့္ပစ္မည္ျဖစ္သျဖင့္ ပူေလာင္မႈ သိပ္မမ်ားလွေပ။

မီးခဲကို မီးခဲမွန္းမသိေသးေသာ သံုးႏွစ္သားအရြက္ ကေလးငယ္သည္ ၀င္း၀င္းေလးပဲလွလိုက္တာဟူေသာအေတြးျဖင့္ မီးခဲကို မီးခဲမွန္းမသိေကာက္ကုိင္လုိက္ရာ ပူေသာ္လည္း ခ်က္ခ်င္းလႊင့္ပစ္ရေကာင္းမွန္းမသိ ျမဲျမဲဆုပ္ကုိင္ထားတတ္ေသာေၾကာင့္ ပုိ၍ ပူေလာင္ခံရတတ္ေလသည္။

ထို႔ေၾကာင့္ သိပိတ္ကို ခြက္တစ္အခုအျဖစ္အသံုးျပဳေသာသူမ်ားႏွင့္ သကၤန္းကုိ ေျခသုပ္၊ လက္ႏွီးစုပ္အျဖစ္ အသံုးျပဳေလ့ရွိေသာသူမ်ား အထူးသတိထား ေရွာင္ၾကဉ္တတ္ၾကေစရန္ အသိေပး ေရးသားလုိက္ရေပသည္။

ဦးနႏၵာစာရ (မံုရြာ)

☆မဘသ(ဗဟို)Online Media☆