Saturday, September 7, 2013

ကံကို ယံုၿပီး ႏြားလွည္း စီးၾကမယ္....



က်ေနာ္ေနထိုင္တဲ့ ေတာမက ၿမိဳ႕မက် ရြာႀကီးမွာ မေန႔က မိုးေတြသည္းထန္စြာရြာသြန္းၿပီး ေရႀကီး ေရလွ်ံမႈေတြ ျဖစ္ခဲ့တယ္...။ ရြာႀကီးကို ျဖတ္သန္းသြားတဲ့ ေမာ္ေတာ္ကားလမ္းမႀကီးေပၚမွာလည္း ေရက တစ္ခ်ဳိ႕ေနရာေတြမွာ တစ္ေပခြဲ၊ တစ္ခ်ိဳ႕ေနရာေတြမွာ ေလးေပခန္႔အထိ ဖုံးလႊမ္းသြားခဲ့တယ္...။ေရျပန္က်သြားခ်ိန္က်ေတာ့ လမ္းမႀကီးေပၚမွာ ေက်ာက္တံုးေက်ာက္ခဲေတြ က်င္းေတြခ်ိဳင့္ေတြ ျဖစ္က်န္ရစ္ခဲ့တာေပါ့။ ရြာႀကီးရဲ႕ အ၀င္က ေခ်ာင္းကို ျဖတ္သန္းေဆာက္လုပ္ထားတဲ့ သစ္သားတံတားႀကီးရဲ႕ ႀကံ႕ခိုင္မႈဟာလည္း စိုးရိမ္စရာ အေျခအေနျဖစ္ခဲ့တာေပါ့..။ ေရႀကီးေရလွ်ံမႈနဲ႔အတူ ေမွ်ာပါလာတဲ့ အမႈိက္သရိုက္ သစ္တံုးေတြက တံတားႀကီးရဲ႕ နာမက်န္းျဖစ္ေနမႈကို ပိုမိုခ်ည့္နဲ႔ေအာင္ ဇာတ္ရွိန္ျမင့္ေပးသြားခဲ့ေလရဲ႕..။ ေရဖံုးလႊမ္းခဲ့တဲ့ ေမာ္ေတာ္ကားလမ္းမႀကီးဟာ ဟိုးေရွးယခင္ကတည္းက ရွိေနခဲ့တာပါ...။ သမိုင္းနဲ႔ခ်ီၿပီးေျပာရရင္ေတာ့ အရွည္ႀကီးေပါ့...။ က်ေနာ္ငယ္ငယ္က ရြာႀကီးကို ေရာက္လာတဲ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေျပာခဲ့တဲ့ စကားေလးကို အမွတ္ရေနမိတယ္...။ "ဒီေမာ္ေတာ္ကားလမ္းမႀကီးဟာ ကၽြန္မေဖေဖလာတုန္းကလည္း ဒီအတိုင္းပဲ..အခုလည္း ဒီအတိုင္းပဲ ဘာမွ တိုးတက္လာတာ မရွိဘူး" တဲ့ေလ..။ ဒါကလြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၂၀ ေလာက္က ေျပာသြားတာပါ...။ အခု က်ေနာ္က ထပ္ၿပီး ေျပာခ်င္ပါတယ္...။ အခုအခ်ိန္ထိလည္း အရင္းအတိုင္းပါပဲ...တိုးတက္ေျပာင္းလဲသြားတာဆိုလို႔ တစ္ခ်ိဳ႕ေသာ လူႀကီးေတြနဲ႔ စားဖားႀကီးေတြပဲရွိပါတယ္လို႔ေလ..။ ဒီလိုဆိုေတာ့ တာ၀န္ရွိသူေတြ မျပဳျပင္ၾကဘူးလားလို႔ ေမးစရာရွိသေပါ့..။ က်ေနာ္ေျပာခ်င္သည္မွာ တာ၀န္ရွိသူေတြ ျပဳျပင္မႈလုပ္ျခင္း မလုပ္ျခင္းကို မဟုတ္ပါ..။ ဒီေမာ္ေတာ္ကားလမ္းမႀကီးကို ေကာင္းေအာင္ က်ေနာ္တို႔ေဒသခံေတြ အမ်ားႀကီး ႀကိဳးစားခဲ့ၾကရတယ္ဆိုတာေတာ့ ျခြင္းခ်က္မရွိလက္ခံရမွာပါ...။ ေမာ္ေတာ္ကားလမ္းမႀကီးဟာ အထက္ျမန္မာျပည္ ျမစ္ႀကီးနားကေန မႏၱေလးအထိ ဆက္သြယ္ထားတဲ့ လမ္းမႀကီးပါ..။ ဗ်ဴဟာလမ္းမႀကီး၊ ျပည္ေထာင္စုလမ္းမႀကီးလို႔ အမည္ကင္ပြန္းတပ္ကာ ေခၚေဝၚသမုတ္ခဲ့ၾကတာေပါ့။ ဟုတ္ပါၿပီ... က်ေနာ္တို႔ေဒသခံေတြ ေမာ္ေတာ္ကားလမ္းမႀကီးကို ကတၱရာလမ္းအျဖစ္  အဆင့္ျမင့္တင္ဖို႔ ၁၉၉၃/၉၄ ခုႏွစ္၀န္းက်င္က တစ္အိမ္လွ်င္ လမ္းခင္းေက်ာက္ ဘယ္ေလာက္ ခြဲရမယ္..ဆိုၿပီး လုပ္အားေပးနဲ႔ ခြဲတမ္းက် လုပ္ကိုင္ေစခဲ့တာပါ.. ေက်ာက္ေတြခြဲၿပီးေတာ့ လမ္းေပၚေရာက္ေအာင္ ေဒသခံေတြကပဲ လွည္းႏြားေတြနဲ႔ ပို႔ေဆာင္ေပးခဲ့ၾကရျပန္ေရာ... လမ္းႀကီးကို ကတၱရာလမ္းအျဖစ္ အသက္သြင္းၿပီး အဆင့္ျမင့္တင္သြားခဲ့ေပမယ့္... ကတၱရာလမ္းစစ္မဟုတ္ပဲ အမည္ခံ ကတၱရာလမ္းသာျဖစ္ခဲ့သလို ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းမႈ မရွိျခင္း ၀န္ပိုယာဥ္ႀကီးမ်ား ျဖတ္သန္းေမာင္ႏွင္ၾကျခင္းေတြေၾကာင့္ ႏွစ္မ်ားမၾကာမီမွာပဲ ကတၱရာလမ္းမွ ေက်ာက္လမ္းဆီသို႔ ျပန္လည္ အဆင့္ေလွ်ာ့က်သြားပါေတာ့.... ဒီေနာက္ပိုင္းမွာ ကုမၸဏီေတြက တာ၀န္ယူသြားတယ္ဆိုေတာ့ လမ္းေတြေကာင္းလာမယ္ ေမွ်ာ္လင့္ေနေပမယ့္ ဒံုရင္း ဒံုးရင္းပါ... ဒီေတာ့ က်ေနာ္ေတြးမိတာေလးေတြ ဆက္ေျပာပါေတာ့မယ္... က်ေနာ္တို႔ အထက္ျမန္မာျပည္ဟာ သဘာဝသယံဇာတေတြ မထြက္ဘူးလားဆိုေတာ့ ထြက္လိုက္သမွ .....မေရတြက္ႏိုင္ေအာင္ပါပဲလို႔ေျပာရမွာပါ။ ဒါဆို ဘာလို႔ မတိုးတက္လာရတာလဲလို႔ ေမးစရာရွိလာမွာေပါ့...။ ဖားကန္႔ကေနထြက္တဲ့ ေက်ာက္စိမ္းေတြနည္းမွမနည္းပဲ... ၿပီးေတာ့ ကၽြန္းသစ္၊ တမလန္း ေပါမွေပါ ...။ ဒီလိုသယံဇာတေတြေပါမ်ားျခင္းက ေဒသကို အက်ိဳးမျပဳပဲ က်ိန္စာသင့္ေလေစသလားမသိ...။ ဖားကန္႔ဘက္ကို ေမာင္းႏွင္တဲ့ ကားႀကီးေတြက ၀န္ပိုေတြတင္ၿပီး ေမာ္ေတာ္ကားလမ္းမေပၚ ျဖတ္ေမာင္း၊ သစ္ထုတ္ေရး႒ာနက သစ္လံုးတင္ကားႀကီးေတြ တမလန္းေမွာင္ခိုကားႀကီးေတြ တဝီဝီျဖတ္သန္းေမာင္ႏွင္သြားလိုက္ၾကတာ ဘယ္သူေတြဘယ္ေလာက္အက်ိဳးအျမတ္ရွိသြားတယ္ ႏိုင္ငံေတာ္ ဘ႑ာေငြ ဘယ္ေလာက္တိုးတက္သြားတယ္ေတာ့ မသိ.. က်ေနာ္တို႔ ေဒသခံေတြ ေခၽြးေတြ၊ ေသြးေတြနဲ႔ ရင္းႏွီးထားခဲ့ရတဲ့ ေမာ္ေတာ္ကားလမ္းမႀကီးကေတာ့ ကတၱရာလမ္းမ ေက်ာက္ခင္းလမ္းဆီကို ျပန္လည္ေရာက္ရွိသြားတာေတာ့ အမွန္တရားပါ... ဒါဟာ သဘာဝသယံဇာတ ေပါမ်ားျခင္းရဲ႕ က်ိန္စာေတြထဲက တစ္ခုျဖစ္မယ္ထင္ပါရဲ႕.. ေနာက္ၿပီး သဘာဝသယံဇာတေပါမ်ားေတာ့ ေငြရႊင္တဲ့လူေတြမ်ားတယ္.. ဒီေတာ့ ေလာင္းကစား၊ မူးယစ္ေဆးေတြပါ ေနာက္ကလိုက္ပါ ေပါမ်ားလာတာမို႔ သဘာဝသယံဇာတပါမက လူသားအရင္းအျမစ္ေတြပါ က်ိန္စာသင့္ခံရတဲ့ အျဖစ္မ်ိဳးကို မဖိတ္ေခၚပဲ ေရာက္ရွိသြားရေတာ့တာပါ..။ ဒါက ေမာ္ေတာ္ကားလမ္းအပိုင္းပါ။က်န္တဲ့ ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး၊ လွ်ပ္စစ္မီး၊ တယ္လီဖုန္း စတဲ့ စတဲ့ ေဒသခံေတြ ကိုယ့္အားကိုယ္ကိုး လုပ္ေဆာင္ခဲ့ရတာေတြကို ေရးျပ ေျပာျပရရင္ တစ္ေထာင့္တစ္ညပံုျပင္ေတြထက္ ရွည္လ်ားပါလိမ့္မယ္။ က်ေနာ္တို႔အထက္ျမန္မာျပည္ ျမစ္ႀကီးနားၿမိဳ႕ကေန မႏၱေလးၿမိဳ႕အထိ ခရီးအကြာအေဝးဟာ မႏၱေလးၿမိဳ႕ကေန ရန္ကုန္ၿမိဳ႕အထိ ခရီးအကြာအေဝးနဲ႔ သိပ္ၿပီး ကြာဟမႈမရွိလွပါဘူး။ မႏၱေလးရန္ကုန္ ေမာ္ေတာ္ကားလမ္းႀကီးမွာ တစ္မိနစ္တစ္မိုင္ႏႈန္းနဲ႔ ေမာ္ေတာ္ကားႀကီးေတြ တဝီဝီေမာင္းႏွင္ေနၾကခ်ိန္မွာ အထက္ျမန္မာျပည္ ဗ်ဴဟာလမ္း၊ ျပည္ေထာင္စုလမ္းမႀကီးေပၚမွာေတာ့ ယာဥ္ေမာင္းသူေတြ ခရီးသည္ေတြဟာ ဘုရားစာကို အႀကိမ္ႀကိမ္ရြတ္ၿပီး အသက္ကို ၾကြပ္ၾကြပ္အိတ္နဲ႔ထုတ္ၿပီး ခရီးႏွင္ေနၾကရတာေပါ့...။ လမ္းေတြမေကာင္းရုံတင္မကပဲ တံတားေတြကေရာ ေကာင္းေနလားဆိုေတာ့ ထူးမျခားနားပဲဆိုရမွာပါ။ ကားသမားစကားနဲ႔ေျပာရရင္ေတာ့ တရားခံရွာေနတဲ့ တံတားေတြေပါ့...။ ဒါက ေမာ္ေတာ္ကားလမ္းရဲ႕ ျဖစ္စဥ္ပါ...။ ေမာ္ေတာ္ကားလမ္းမႀကီးက အဆင္မေျပတာမို႔ သြားလာေရးအတြက္ ဘာကိုအားထားေနရလဲဆိုေတာ့ ျမန္မာ့မီးရထားကို အားထားၿပီး သြားလိုတဲ့ ခရီးကို ရ ရထားႀကီး ေပ်ာ္ေပ်ာ္စီးၿပီး ခရီးဆက္ေနၾကတယ္လို႔ ေျပာလို႔ရမလားဆိုျပန္ေတာ့....။ က်ေနာ္ မႏၱေလးဘူတာႀကီးေရာက္ရင္ သိမ္ငယ္သြားသလို ခံစားရပါတယ္... မႏၱေလးကေန ရန္ကုန္ဘက္ကို နာရီ၀က္ျခား မီးရထားတစ္စီး အခ်ိန္အတိအက် ပံုမွန္က်စြာ ေမာင္းႏွင္သြားလာေနၾကသလို တြဲေတြကလည္း သန္႔သန္႔ျပန္႔ျပန္႔ ခရီးသည္ေတြကလည္း သူ႔ခံုကိုယ့္ခံုေတြမွာ ေနရာတက်နဲ႔ေပါ့...။ က်ေနာ္တို႔ မႏၱေလး-ျမစ္ႀကီးနား ခရီးစဥ္ကိုထြက္ခြာမဲ့ မီးရထားေတြကေတာ့ ျမန္မာ့မီးရထားဆိုတာမဟုတ္ပဲ ျမင္မွ မီးရထားဆိုသလိုပါပဲ.. အခ်ိန္အတိအက် သတ္မွတ္ထားေပမယ့္ ျမင္မွ သာ ေႀသာ္...ဒါရထားပါလားေပါ့.... တြဲေတြ ခံုေတြကလည္း မသန္႔မျပန္႔ ၿပီးေတာ့ ရထားတြဲတစ္တြဲမွာ စုၿပံဳတိုးေဝွ႔ၿပီး လိုက္ပါ စီးနင္းေနရတဲ့ အျဖစ္...။ ထြက္တဲ့ ရထားအစီးေရျခင္းလည္း ဘယ္လိုမွ မယွဥ္ႏိုင္ အခ်ိန္တိက်မႈျခင္းလည္း မည္သို႔မွ် စပ္ဟပ္မႈမရွိ...ဒီေတာ့ ေအာက္ျမန္မာျပည္မွာေနတဲ့ သူေတြလည္း ပခံုးႏွစ္ဘက္ၾကား ေခါင္းေပါက္ၾကတဲ့လူေတြ က်ေနာ္တို႔ အထက္ျမန္မာျပည္ကလူေတြလည္း ပခံုးႏွစ္ဘက္ၾကားေခါင္းေပါက္ေနတဲ့လူေတြ လူခ်င္းတူတူ ဘာလို႔မ်ား က်ေနာ္တို႔ေတြက လူဟုအမည္တြင္ရံုမွ်သာ ျဖစ္ေနရသလဲဆိုတဲ့ အေတြးက မိမိကိုယ္ကို သိမ္ငယ္ေစသလို မေက်နပ္မႈေတြကလည္း ရုန္းၾကြလာပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ က်ေနာ္တို႔ေျပာေျပာေနတဲ့ ကံေပါ့ကြာလို႔ပဲ ရိုးမယ္ဖြဲ႕ၾကေတာ့မလား။ ႏိုင္ငံတစ္ႏိုင္ငံ၊ ေဒသတစ္ခု တိုးတက္ဖြံ႕ၿဖိဳးလာဖို႔ဆိုရင္ လမ္းပန္းဆက္သြယ္ေရး၊ လွ်ပ္စစ္မီး၊ တယ္လီဖုန္း အစရွိတဲ့ အေျခခံလိုအပ္ခ်က္ေတြကို အရင္ႀကိဳးစားျဖည့္ဆည္းေပးၾကရမွာ မဟုတ္ပါလား။ အခုေတာ့ မီးရထားနဲ႔ ခရီးသြားေနရတာကပင္ အဂၤလိပ္အစိုးရက ေဖာက္ေပးသြားတဲ့ မီးရထားလမ္းေလးရွိေနလို႔ က်ေနာ္တို႔ အထက္ျမန္မာျပည္ရဲ႕ အေျခခံလူတန္းစားေတြဟာ လူဟုအမည္တြင္ေနပံုရပါတယ္...။ အကယ္၍မ်ား မီးရထားလမ္း မရွိခဲ့ဘူးဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ အထက္ျမန္မာျပည္က လူေတြဟာ ေပါင္းမိုးႏြားလွည္းေတြ၊ ဆင္ေတြ၊ ျမင္းေတြနဲ႔ ခရီးႏွင္ေနၾကရလိမ့္မယ္ထင္ပါတယ္။ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး၊ ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံသစ္၊ ဘယ္လိုေတြေၾကြးေႀကာ္ ေၾကြးေႀကာ္ အသံသာရွိၿပီး တကယ္တမ္း အေကာင္အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္ျခင္း မရွိခဲ့လွ်င္ သိပ္မၾကာခင္ကာလမွာ က်ေနာ္တို႔ အထက္ျမန္မာျပည္မွ လူေတြဟာ ႏြားလွည္းႀကီးေတြနဲ႔ တစ္ေန႔တစ္လံ ပုဂံဘယ္မေရြ႕ဆိုၿပီး လွည္းဝင္ရိုးသံတအီအီနဲ႔ ခရီးႏွင္ေနၾကရေလမလားဟု ေတြးေတာ့ေနမိပါတယ္... ေႀသာ္...ဒါကလည္း ကံေၾကာင့္ေပပဲလား ပရိတ္သတ္တို႔ရယ္.....။

K.Latt


ေမာ္လူး အြန္လိုင္းသံုးသူမ်ားအတြက္ သတင္းေကာင္း Gmail account ကို ဖုန္းမလိုဘဲ ဖြင့္လို႔ရၿပီ

gmail အေကာင့္ ေဖ့ဘုတ္ကို ဖုန္းမရွိဘဲ အေကာင့္ဖြင့္မယ္.

gmail အေကာင့္ေတာ့ အၿမဲရတယ္ ဘာဖုန္းမွ မလိုဘူး...

၁၅၀၀ က်ပ္တန္ ၂၅၆၀ ဖုန္းေတြ gmail ေလွ်ာက္မရလို႔ စိတ္ညစ္တာနဲ႔

အင္တာနက္ထဲ ရွာ ေဖြလိုက္တာ ဒီေန႔နံနက္ပိုင္ (၅)နာရီေလာက္ႀကိဳးစား စမ္းၾကည့္လိုက္တယ္

ေမး (၃)ခုႏွင့္ ေဖ့ဘုတ္အေကာင့္ (၂)ခုလုပ္ၾကည့္တာအဆင္ေျပတယ္

ကို္ယ္တိုင္ ေလ့လာခ်င္သူေတြ ဒီဆုိဒ္မွာ ၾကည့္လိုက္ပါ

http://www.blackhatworld.com/blackhat-seo/black-hat-seo-tools/590568-make-gmail-account-without-phone.html

အလြယ္တကူ ျဖတ္လမ္းကို သိလိုသူမ်ား

ေအာက္တြင္ ဆက္ဖတ္လိုက္ပါ။

ေအာက္ကလင့္မွာ
http://www.k7.net/index.htm

ဂ်ီေမးအေကာင့္တစ္ခုႏွင့္ sign up လုပ္လိုက္ပါ
စက်ဴရတီ ကုတ္ကို 1234 သာရိုက္လိုက္
ဂ်ီေမးအေကာင့္ထဲ ဖုန္းနံပါတ္ ႏွင့္ အျခားအခ်က္အလက္ေတြပို႔ခဲ့ပါမည္

အေကာင့္တစ္ခုလုပ္လိုက္ပါ

ဖုန္းနံပါတစ္ခုရမယ္

အဲ့ဒီဖုန္းနံပါတ္ႏွင့္ဘဲ http://www.k7.net/index.htm
မွ sign in ၀င္ထားလိုက္ပါ

အဲ့ဒီဖုန္းနံပါတ္ကအေမရီကန္ႏိုင္ငံကို ကိုယ္စားျပဳတယ္

ဂ်ီေမး အေကာင့္လုပ္တဲံအခါ ဖုန္းနံပါတ္ ေတာင္းခဲ့လွ်င္

http://www.k7.net/index.htm ဆိုဒ္က ရထားတဲ့
ဖုန္းနံပါတ္ကိုထည့္လိုက္ပါၿပီး လွ်င္voice mail ကို သံုးပါ
ဖုန္းနံပါတ္ေရွ႕က ႏိုင္ငံအကြက္မွ အေမရိကန္ ႏိုင္ငံကို သံုးပါ
ပံုမွန္အတိုင္းသြားလိုက္ပါ

ကုတ္ျဖည့္ခိုင္းတဲ့အဆင့္ေရာက္သြားရင္

ကုတ္နံပါတ္သိရန္အတြက္
sign in ၀င္ထားတဲ့ http://www.k7.net/index.htm
က my k7 ကိုကလစ္လိုက္ပါ

voice massage (အသံဖိုင္) ကို ေတြ႔ရပါလိမ့္မယ္
အဲ့ဒီ voice massage ကို ေဒါင္ေလာ့ဆြဲၿပီး ဖြင့္လိုက္ရင္ ကုတ္ နံပါတ္ကို
အဂၤလိပ္ လိုေျပာခဲ့ပါမည္

အဲ့ဒီကုဒ္ကို ျဖည့္လိုက္ရင္ အားလံုးအိုေကပါ....

အဲ့ဒီေမးႏွင့္ ေဖ့ဘုတ္လုပ္လိုက္ရင္ အဆင္ေျပတယ္....

ေဖ့ဘုတ္ကို လုပ္ျပီးတာ နဲ႔ သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္ကို request လုပ္
sign out မထြက္ေသးဘဲနဲ႔ သူငယ္ခ်င္းအေကာင့္ကေန confirm လုပ္ခိုင္း
ၿပီးရင္ ပိုစ္တစ္ခုတင္လိုက္

အဲ့ဒါၿပီးရင္ ေမးထဲသြားၿပီး Get start ကို မႏွိပ္ႏွင့္
please let up know ကေန ကလစ္ၿပီးသြား

ဒါဆိုအိုေက

လက္ေတြ႔စမ္းၾကည့္ၿပီး

အဆင္မေျပ ကြန္မင့္မွာ ေအာ္ထားလိုက္...

မွတ္ခ်က္။ ။ Browser ကို inernet explorer ကိုသံုးပါ....
ဒီေန႔အထိေတာ့ရတယ္ (၇.၉.၂၀၁၃)...