Thursday, July 10, 2014

 ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ​အစိုးရက ​ျမန္မာႏိုင္ငံ ကေန လာတဲ့ ​ရိုဟင္ဂ်ာ ​ဒုကၡသည္ေတြနဲ႔ ​ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ​ႏုိင္ငံသား ေတြၾကား ​လက္ထပ္ခြင့္ ​ပိတ္ပင္လိုက္ပါတယ္။ ကဲမွတ္ပီလားတစ္ခါ


 ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ​အစိုးရက ​ျမန္မာႏိုင္ငံ ကေန လာတဲ့ ​ရိုဟင္ဂ်ာ ​ဒုကၡသည္ေတြနဲ႔ ​ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ​ႏုိင္ငံသား ေတြၾကား ​လက္ထပ္ခြင့္ ​ပိတ္ပင္လိုက္ပါတယ္။

ျမန္မာႏိုင္ငံကေနလာတဲ့ ​ရိုဟင္ဂ်ာ ​ဒုကၡသည္ ​ေတြဟာ ​ႏိုင္ငံသား ​ခံယူခ်င္တဲ့ ​ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ​ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ​ႏိုင္ငံသားေတြကို ​လက္ထပ္ ​ခ်င္ၾကတာ ​ျဖစ္တယ္လို႔ ​ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ​တရား ​သူႀကီး ​Syed ​Anisul ​Haque ​က ​ေျပာပါတယ္။

ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ​ႏိုင္ငံသားေတြနဲ႔ ​လက္ထပ္တဲ့ ​ရိုဟင္ဂ်ာ ​ေတြအေနနဲ႔ ​ႏိုင္ငံသားျဖစ္ ​ခြင့္ရွိသြား ​တဲ့အတြက္ ​ရိုဟင္ဂ်ာေတြ ​နဲ႔ ​ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ​ႏိုင္ငံသားၾကား ​လက္ထပ္ခြင့္ ​ပိတ္ပင္ၿပီး ​လက္ထပ္ ​စာခ်ဳပ္ေတြ ​မလုပ္ေပးဖို႔ ​ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ​တရားသူႀကီးက ​အမိန္႔ ​ထုတ္ျပန္ ​လိုက္တာ ​ျဖစ္တယ္လို႔ ​ဆိုပါတယ္။

ျမန္မာႏိုင္ငံက ​ဘာသာေရး ​လူမ်ဳိးေရး ​ပဋိပကၡ ​ေတြေၾကာင့္ ​ေထာင္နဲ႔ခ်ီတဲ့ ​ရိုဟင္ဂ်ာေတြ ​ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ ​ႏိုင္ငံထဲကို ​ထြက္ေျပးေနၾက ​တာလည္းျဖစ္ပါတယ္။

ABC Radio Australia
http://www.radioaustralia.net.au/burmese/2014-07-11/1341768

ျမန္မာႏိုင္ငံကေန ထြက္ေျပးၾကတဲ့ ရိုဟင္ဂ်ာေတြ (Credit: ABC) 



Posted via Blogaway

"ဥပုသ္ေစာင့္လုိသူမ်ားအတြက္ ရွစ္ပါး သီလ၊ ကုိးပါးသီလ ရွင္းတမ္း





"ဥပုသ္ေစာင့္လုိသူမ်ားအတြက္ ရွစ္ပါး သီလ၊ ကုိးပါးသီလ ရွင္းတမ္း"
ဥပုသ္ႏွင့္ပတ္သတ္တဲ့ အေၾကာင္းအရာေလးကုိ နည္းနည္းရွင္းျပပါ့မယ္။ ဥပုသ္ဆုိတာ “ဥေပါသထ” ဆုိတဲ့ပါဠိကေနဆင္းသက္လာတာပါ။ (ဥပ) ဆုိတာက ညစာမစားျခင္း၊ သူ႔အသက္ကုိ မသတ္ျခင္းဆုိတဲ့ အက်င့္ေကာင္းေတြနဲ႔ ျပည့္စုံျပီး (ဝသထ) ဆုိတာက ေနတာ။ ႏွစ္ခုေပါင္းလုိက္ေတာ့ ဥပဝသထ- ဥေပါသထ= ဥပုသ္ဆုိတာ ညစာမစားျခင္း၊ သူ႔အသတ္မသတ္ျခင္း စေသာ အဂၤါရွစ္ပါးနဲ႔ ျပည့္စုံတဲ့ အက်င့္ေကာင္း သီလေတြနဲ႔ ျပည့္စုံျပီး ေစာင့္စည္းေနထုိင္တာကုိ ဥပုသ္ေစာင့္ျခင္းလုိ႔ေခၚဆုိျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါက ဥပုသ္ရဲ႕ အဓိပၸါယ္ပါ။
ေနာက္တစ္ခ်က္က ဥပုသ္ဆုိတာကုိ လဆန္း(၈)ရက္၊ လဆုတ္(၈)ရက္၊ လျပည့္ လကြယ္ေတြမွာသာ ေစာင့္ထိန္းအပ္သည္မဟုတ္ေသး၊ မည္သည့္ေနမဆုိ ေစာင့္ထိန္းလုိက ေစာင့္ထိန္းနုိင္ေၾကာင္း မဟာသုဒႆနာသုတ္မွာ ဖြင့္ျပထားပါတယ္။ ဒီလုိဖြင့္ျပထားျခင္းေၾကာင့္ ဘယ္ေန႔မွာမဆုိ ဥပုသ္ေစာင့္နုိင္ပါတယ္။ သဘာဝက်က်စဥ္းစားၾကည့္မယ္ဆုိရင္လည္း ကုသုိလ္ေကာင္းမႈျပဳျခင္းလုိ႔ ေခၚတဲ့ ဥပုသ္ေစာင့္ထိန္းျခင္းဟာ ဥပုသ္ေန႔ ဥပုသ္ေစာင့္မွ ကုသုိလ္ရတယ္၊ ဥပုသ္ေန႔ မဟုတ္တဲ့ေနမွာဆုိ ဥပုသ္ေစာင့္ရင္ ကုသုိလ္မရဘူးလုိ႔ မျဖစ္သင့္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဥပုသ္ကုိ ဘယ္ေန႔မဆုိ ေစာင့္သုံးနုိင္တယ္လုိ႔ မွတ္သားထားရပါမယ္။
ေနာက္တစ္ခ်က္ ဥပုသ္သီလကုိ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ထံေတာ္ေမွာက္၌ျဖစ္ေစ၊ ရဟန္းတစ္ပါးပါး ထံေတာ္၌ ျဖစ္ေစ၊ ဆယ္ပါးသီလနားလည္တတ္က်ြမ္းတဲ့ မိမိထက္ အသက္ ဂုဏ္ဝါ သိကၡာ သီလ သမာဓိ ပညာ ၾကီးျမတ္ၾကတဲ့ လူပုဂၢိဳလ္ထံ၌ျဖစ္ေစ ေဆာက္တည္နုိင္ပါတယ္။ ပါဠိေတာ္ေတြ ဆုိလုိ႔မတတ္ရင္လည္း ျမန္မာျပန္သက္သက္ ေဆာက္တည္နုိင္ေသး၏။ ရဟန္းေတာ္မ်ား ရွားပါးတဲ့ေနရာေဒသမ်ားမွာဆုိရင္ေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားထံေတာ္၌ပင္ေဆာက္တည္နုိင္ပါ၏။
ရဟန္းသံဃာေတာ္ေတြေရွ႕မွာဆုိရင္ေတာ့ ရဟန္းေတာ္မ်ားက တုိင္ၾကားေပးျပီးေဆာက္တည္ေစတာေၾကာင့္ မိမိသီလအေပၚ ပုိဂရုစုိက္တာေပါ့။ ေၾသာ္..ဆရာေတာ္ေတြဆီမွာ (အာမဘေႏၱ) ခံလာခဲ့တာပဲဆုိျပီး ေတာ္ရုံ တန္ရုံ သီလက်ဳိးဖုိ႔ ေတြ႕လာေပမယ့္ မက်ဳိးေအာင္ ဇြဲတင္းျပီး ထိန္းသိမ္းျဖစ္တာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဥပုသ္သီလကုိ ပါဠိလုိမရလ်ွင္ ျမန္မာျပန္သက္သက္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ရဟန္းေတာ္မ်ားရွားပါးတဲ့အရပ္ေဒသမ်ားမွာ ျမတ္စြာဘုရားထံေတာ္၌လည္းေကာင္း၊ ဆယ္ပါးသီလ တတ္က်ြမ္းတဲ့ သီလ သမာဓိ ပညာၾကီးျမတ္တဲ့ လူပုဂၢိဳလ္ထံ၌လည္းေကာင္း၊ ရဟန္းေတာ္ တစ္ပါးပါးထံ၌ေသာ္လည္းေကာင္း ေဆာက္တည္နုိင္ပါ၏။
ေနာက္ဆုံးအခ်က္ “ဗုဒၶဘာသာမွာ တစ္ပါးသီလ ရွိသလား” ဟုေမးၾက၏။ ဗုဒၶဘာသာမွာ “တစ္ပါးသီလ၊ ႏွစ္ပါးသီလ၊ သုံးပါးသီလ၊ ေလးပါးသီလဟု” ဘုရားေဟာပါဠိေတာ္မ်ားမွာ မေတြ႕ရပါ။ သုိ႔ရာတြင္ “တစ္ပါးတတ္နုိင္လ်ွင္ တစ္ပါး၊ ႏွစ္ပါးတတ္နုိင္ရင္ႏွစ္ပါး၊ စသည္ျဖင့္ ေစာင့္သုံးနုိင္ေၾကာင္း အ႒ကထာက်မ္းမ်ားမွာ ဖြင့္ဆုိထားသည့္အတြက္ တစ္ပါးသီလ၊ ႏွစ္ပါးသီလ အျဖစ္ျဖစ္ျဖင့္ ေစာင့္ေကာင္းပါသည္။”
တစ္ပါးသီလ၊ ႏွစ္ပါးသီလ စသည္ျဖင့္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ မေဟာၾကားခဲ့ေသာ္လည္း သေမၼာဟဝိေနာဒနီ အ႒ကထာ၊ သိကၡာပဒဝိဘင္းအဖြင့္၌”လူဝတ္ေၾကာင္မ်ားမွာ သီလခံယူျပီးေနာက္ က်ဴးလြန္သည့္ သိကၡာပုဒ္ သာ ပ်က္၏။ က်န္သိကၡာပုဒ္မ်ားမပ်က္။ အေၾကာင္းမွာ လူမ်ားသည္ သီလမျမဲၾက၊ အျမဲေစာင့္နုိင္မွ ေစာင့္ရမည့္ သီလမရွိသည့္အတြက္ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ေစာင့္နုိင္သမ်ွ သိကၡာပုဒ္ကုိသာ ေစာင့္ထိန္းၾကသည္”ဟု မိန္႔ဆုိထား ၏။ အဓိပၸာယ္မွာ ရွင္သာမေဏတုိ႔မွာ ဆယ္ပါးသီလကုိ အျမဲေစာင့္ထိန္းၾကရ၏။ သိကၡာပုဒ္ တစ္ပါးပ်က္လွ်င္ ဆယ္ပါးလုံးပ်က္သြားကာရွင္သာမေဏ မဟုတ္ေတာ့သည့္အတြက္ ရွင္သာမေဏမ်ား၌ ဆယ္ပါးသီလ အျမဲရွိရသကဲ့သုိ႔ လူဝတ္ေၾကာင္မ်ားမွာ “သီလရွိမွ လူျဖစ္မယ္။ သီလမရွိရင္ လူမျဖစ္” ဟု အျမဲေစာင့္ထိန္းရမည့္ သီလမရွိဟု ဆုိလုိေပသည္။
ဤအ႒ကထာ အဆုိအမိန္႔အရ လူဝတ္ေၾကာင္မ်ားသည္ ဆယ္ပါးသီလကုိ မဆုိထားႏွင့္ ငါးပါးသီလကုိပင္ တတ္နုိင္သမ်ွ ေစာင့္ရမည္။ ငါးပါးလုံးကုိ မေစာင့္နုိင္ဘဲ တစ္ပါး၊ ႏွစ္ပါးသာ ေစာင့္ထိန္းလ်ွင္လည္း ငါးပါးလုံး မျပည့္၍ မေစာင့္ေကာင္း၊ ေစာင့္ေသာ္လည္း ကုသုိလ္မရ၊ သီလမျဖစ္ဟု မဆုိနုိင္ပါေခ်။ ငါးပါးမျပည့္ဘဲ ေစာင့္နုိင္သမ်ွ ေစာင့္ရာမွာ ကုသုိလ္လည္းရ၏။ သီလအစစ္လည္းျဖစ္၏ ဟု မွတ္ယူရမည္။ ဆက္၍ဆုိပါဦးမည္။ ပဋိသမၻိဒါမဂ္ပါဠိေတာ္လာ “ ပရိယႏၱပါရိသုဒၶိသီလ”(ပုိင္းျခားေဆာက္တည္၍ စင္ၾကယ္ေသာသီလ) ဟူေသာပုဒ္ ကုိ အ႒ကထာဖြင့္ဆုိရာ၌ ပုိင္းျခားေဆာက္တည္၍ စင္ၾကယ္ေသာသီလသည္
(၁)။ သိကၡာပုဒ္အပုိင္းအျခား( သိကၡာပဒ ပရိယႏၱ)
(၂)။ ကာလအပုိင္းအျခား (ကာလပရိယႏၱ) ဟု ႏွစ္မ်ဳိးရွိ၏။
ထုိ႔တြင္ သိကၡာပုဒ္အပုိင္းအျခားဆုိသည္မွာ ဥပါသကာေယာက်္ား၊ ဥပါသိကာမိန္းမတုိ႔သည္ အလုိရွိရာ ေဆာက္တည္ရုိး အစဥ္အတုိင္း သိကၡာပုဒ္တစ္ပါးေသာ္လည္းေကာင္း၊ ႏွစ္ပါးေသာ္လည္းေကာင္း၊ သုံးပါးေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ေလးပါးေသာ္လည္းေကာင္း၊ ငါးပါးေသာ္လည္းေကာင္း၊ ရွစ္ပါးေသာ္လည္းေကာင္း၊ ဆယ္ပါးေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေစာင့္ထိန္းၾကကုန္၏။ သိကၡမာန္၊ သာမေဏေယာက်္ား သာမေဏမိန္းမတုိ႔မွာမူ ဆယ္ပါးေသာ သိကၡာပုဒ္တုိ႔ကုိ ေဆာက္တည္က်င့္သုံးၾက၏ဟု ဖြင့္ဆုိထားသည္။
ဤအ႒ကထာဖြင့္ဆုိခ်က္အရလည္း လူဝတ္ေၾကာင္တုိ႔သည္ သိကၡာပုဒ္တစ္ပါးကုိပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ႏွစ္ပါး၊ သုံးပါး၊ ေလးပါး၊ငါးပါး၊ ရွစ္ပါး၊ ဆယ္ပါးကုိပဲျဖစ္ျဖစ္ေဆာက္တည္ျပီး လုံလုံျခဳံျခဳံေစာင့္ထိန္းနုိင္လ်ွင္ သိကၡာပဒပရိယႏၱ ပါရိသုဒၶိသီလ( သိကၡာပုဒ္ အပုိင္းအျခားရွိ၍ စင္ၾကယ္ေသာသီလ) အမွန္ျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာမွာ တစ္ပါးသီလ၊ ႏွစ္ပါးသီလ၊ သုံးပါးသီလ၊ ေလးပါးသီလဟူ၍မရွိ။ ငါးပါးသီလသာ ထင္ရွားရွိေစကာမူ ငါးပါးလုံး ေဆာက္တည္နုိင္မွ ေဆာက္တည္ေကာင္း၊ ေစာင့္ထိန္းေကာင္းသည္မဟုတ္၊ တစ္ပါးတတ္နုိင္လ်ွင္တစ္ပါး၊ ႏွစ္ပါးတတ္နုိင္လ်ွင္ ႏွစ္ပါး၊ သုံးပါးတတ္နုိင္လ်ွင္ သုံးပါး၊ ေလးပါးတတ္နုိင္လ်ွင္ ေလးပါး ေဆာက္တည္က်င့္သုံး ေကာင္းေၾကာင္း မင္းကြန္းတိပိဋကဓရ ဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးဆုံးျဖတ္ေတာ္မူထား၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာမွာ တစ္ပါးသီလဟူ၍ကားမရွိ။ သုိ႔ေသာ္ ေစာင့္ထိန္းလုိလ်ွင္ ေစာင့္ေကာင္း၏။ ကုသုိလ္လည္းရ၏ သီလလည္း ျဖစ္၏။
တစ္ထုိင္သီလ၊ ေက်ာင္းေနသီလ
ပဋိသမၻိဒါမဂ္အ႒ကထာ၊ သီလမယဥာဏနိေဒၵသ အဖြင့္မွာလည္း ကာလအပုိင္းအျခားရွိသည့္ သီလ (ကာလပရိယႏၱ)သီလဆုိသည္မွာ ရတနာသုံးပါးကုိ ဆည္းကပ္ကုိးကြယ္ေလ့ရွိၾကေသာ ဥပါသကာေယာက်္ား၊ ဥပါသိကာမိန္းမတုိ႔သည္ အလွဴလွဴဒါန္းၾကသည့္အခါ မိမိေက်ြးေမြးလွဴဒါန္းသည့္အခ်ိန္တြင္း ပုိင္းျခား၍ သီလကုိ ေဆာက္တည္ၾကကုန္၏။ (ယခုေခတ္၊ တစ္ထုိင္သီလဟု ေျပာဆုိေနၾကသည့္ သီလမ်ဳိးျဖစ္၏။)
ဘုန္းေတာ္ၾကီးမ်ားေက်ာင္းသုိ႔ သြားေရာက္ၾကေသာအခါ ေက်ာင္းမွ မျပန္မီ အေတာအတြင္း သီလကုိ ေဆာက္တည္ၾကကုန္၏။( ေက်ာင္းမွာေနသည့္ ကာလအပုိင္းအျခား ေဆာက္တည္ေသာ သီလမ်ဳိးျဖစ္၏။) တစ္ရက္၊ႏွစ္ရက္၊ သုံးရက္၊ ထုိထက္မ်ားေသာရက္တုိ႔ကုိ ညဥ့္ေန႔ပုိင္းျခားျပီး ေဆာက္တည္ၾက၏။ ဤသုိ႔စြမ္းနုိင္ သမ်ွ အခ်ိန္ကာလကုိ ပုိင္းျခားသတ္မွတ္၍ ေဆာက္တည္ေသာ သီလမ်ဳိးျဖစ္သည္။)
ဤအ႒ကထာက်မ္း၏ အဆုိအမိန္႔အရ တစ္ေန႔လုံး မဟုတ္ဘဲ သံဃာေတာ္မ်ားကုိ အိမ္သုိ႔ပင့္ျပီး လွဴဒါန္းေန သည့္ အခ်ိန္ပုိင္း၌ျဖစ္ေစ၊ ေက်ာင္းသုိ႔သြားသည့္အခါ ေက်ာင္းမွေနသေရြ႕အခ်န္ပုိင္း၌ျဖစ္ေစ၊ သီလေစာင့္သုံး နုိင္ေၾကာင္း၊ ကာလပရိယႏၱသီလမ်ဳိးျဖစ္ေၾကာင္း သိသာထင္ရွားသည့္အတြက္ ညဘက္မွာ ပုိင္းျခားသတ္မွတ္ျပီး ေဆာက္တည္လုိကလည္း ေဆာက္တည္နုိင္၏။
ထုိ႔ေၾကာင့္ “ဥပုသ္ေန႔မွာ ညစာမစားဘဲ မေနနုိင္ေသးသည့္ ကေလးသူငယ္မ်ား၊ အစာအိမ္ေရာဂါ အခံရွိသူမ်ားကုိ နံနက္ပုိင္းအတြက္ ကာလသတ္မွတ္ကာ ဥပုသ္သီလေဆာက္တည္ေစေကာင္းသည္” ဟု ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ားမိန္႔ဆုိေတာ္မူျခင္း ျဖစ္သည္။ ျမတ္သည့္အက်င့္ကုိ တစ္ေန႔လုံးက်င့္မွ ကုသုိလ္ရမည္။ အခ်ိန္တစ္စိတ္တစ္ပုိင္းက်င့္လ်ွင္ ကုသုိလ္မရဟု မဆုိနုိင္။ က်င့္နုိင္သမ်ွ ကုသုိလ္ရသည့္အတြက္ ဆရာေတာ္ၾကီးမ်ား၏ မိန္႔ဆုိခ်က္အတုိင္း စြမ္းနုိင္သမ်ွ အခ်ိန္ပုိင္းျဖင့္ သီလေဆာက္တည္ က်င့္သုံးေကာင္းသည္ဟု အသိေပးေရးသားလုိက္ရပါသည္။
ရွစ္ပါးသီလ(ကုိးပါးသီလ)ေတာင္းျခင္း
အဟံ ဘေႏၱ တိသရေဏန သဟ အ႒ဂၤသမႏ႖ာဂတံ(နဝဂၤ သမႏ႖ာဂတံ) ဥေပါသထ သီလံ ဓမၼံ ယာစာမိ အနုဂၢဟံ ကတြာ သီလံ ေဒထ ေမ ဘေႏၱ။
ဒုတိယမၸိ။ ။ အဟံဘေႏၱ…… ေဒထ ေမ ဘေႏၱ။(ဆက္ဆုိရန္)
တတိယမၸိ။ ။ အဟံဘေႏၱ…….ေဒထ ေမ ဘေႏၱ။(ဆက္ဆုိရန္)
ဘုန္းၾကီး။ ။ ယမဟံ ဝဒါမိ တံ ဝေဒထ။
လူမ်ား ။ ။ အာမ ဘေႏၱပါ ဘုရား။
ဘုရားရွိခုိးျခင္း
နေမာ တႆ ဘဂဝေတာ အရဟေတာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ(သုံးၾကိမ္)
သရဏဂုံေဆာက္တည္ျခင္း။
ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစၦာမိ။ ဓမၼံ သရဏံ ဂစၦာမိ။ သံဃံ သရဏံ ဂစၦာမိ။
(ဒုတိယမၸိ။ တတိယမၠိ)
ဘုန္းၾကီး။ ။ တိ သရဏ ဂမနံ ပရိပုဏၰံ။
လူမ်ား ။ ။ အာမ ဘေႏၱပါ ဘုရား။
ရွစ္ပါးသီလ၊ (ကုိးပါးသီလ) ေဆာက္တည္ျခင္း
၁။ ပါဏာတိပါတာ ေဝရမဏိ သိကၡာပဒံ သမာဓိယာမိ။ (သူ႕အသက္ သတ္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ပါ၏။)
၂။ အဒိႏ႖ာဒါနာ ေဝရမဏိ သိကၡာပဒံ သမာဓိယာမိ။ (သူတစ္ပါး ပစၥည္း ခုိးယူျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ပါ၏)
၃။ အျဗဟၼစရိယာ ေဝရမဏိ သိကၡာပဒံ သမာဓိယာမိ။ ( မျမတ္ေသာ ေမထုန္အက်င့္ကုိ က်င့္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ပါ၏)
၄။ မုသာဝါဒါ ေဝရမဏိ သိကၡာပဒံ သမာဓိယာမိ။ ( လိမ္ညာ ေျပာဆုိျခင္းမွ ေရွာင္ပါ၏)
၅။ သုရာ ေမရယ မဇၨပမာဒ႒ာနာ ေဝရမဏိ သိကၡာပဒံ သမာဓိယာမိ။ (ေသရည္ ေသရက္ ေသာက္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ပါ၏)
၆။ ဝိကာလ ေဘာဇနာ ေဝရမဏိ သိကၡာပဒံ သမာဓိယာမိ။ ( ေန႔လြဲ ညစာ စားျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ပါ၏)
၇။ နစၥ ဂီတ ဝါဒိတ ဝိသုက ဒႆန မာလာဂႏၶ ဝိေလပန ဓာရဏ မ႑န ဝိဘူသန႒ာနာ ေဝရမဏိ သိကၡာပဒံ သမာဓိယာမိ။ ( ကျခင္း သီဆုိျခင္း တီးမႈတ္ျခင္း ပြဲလမ္းသဘင္ၾကည့္႐ႈျခင္း ပန္းနံ႔သာ နံ႔သာေျပာင္းကုိ လိမ္းက်ံျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ပါ၏)
၈။ဥစၥာသယန မဟာသယနာ ေဝရမဏိ သိကၡာပဒံ သမာဓိယာမိ။ ( ျမင့္ေသာေနရာ ျမတ္ေသာေနရာ၌ ထုိင္ျခင္း ေနျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ပါ၏)
၉။ ေမတၱာသဟဂေတန ေစတသာ သဗၺပါဏဘူေတသု ဖရိတြာ ဝိဟရာမိ။ (ေမတၱာႏွင့္ တကြျဖစ္ေသာ စိတ္ျဖင့္ အလုံးစုံမ်ားစြာ သတၱဝါတုိ႔၌ ပ်ံ႕ႏွံ႕ေစ၍ ေနပါမည္။
မွတ္ခ်က္။ ။ ရွစ္ပါးသီလကုိ လုံျခဳံေအာင္ ေစာင့္ထိန္း၍ ေမတၱာတရားကုိ ပြားမ်ားေနလ်ွင္ ထုိသူသည္ နဝဂၤဥပုသ္(ကုိးပါးသီလ)ကုိ က်င့္သုံးေနထုိင္သူျဖစ္ေတာ့၏။ ေမတၱာသည္ ဘာဝနာျဖစ္၏။ သီလကုိသာ ေဆာက္တည္ရသည္။ ဘာဝနာဟူသည္ မျပတ္ပြားမ်ားရေသာ တရားမ်ဳိးျဖစ္ေတာ့၏။ သုိ႔ျဖစ္၍ နဝဂၤဥပုသ္ကုိ က်င့္သုံးလုိေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ ေမတၱာအတြက္ သိကၡာပုဒ္တစ္ခု ျပဳလုပ္၍ ေဆာက္တည္ရန္မလုိ၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က သမာဒိယာမိဟူေသာပုဒ္ကုိ ထည့္၍ေဟာေတာ္မမူ၊ ရုိးရုိးရွစ္ပါးသီလကုိ ေဆာက္တည္ျပီးေနာက္မွ ေမတၱာတရားကုိ စြမ္းနုိင္သမ်ွ ပြားမ်ားအားထုတ္ေနလ်ွင္ အဂၤါကုိးပါရွိေသာ နဝဂၤ (ကုိးပါးသီလ) ဥပုသ္ကုိ က်င့္သုံးျပီးျဖစ္ေၾကာင္း မွတ္အပ္၏။
သံဃာ။ ။ တိသရေဏန သဟ အ႒ဂၤသမႏ႖ာဂတံ ဥေပါသထ သီလံ ဓမၼံ သာဓုကံ ကတြာ အပၸမာေဒန သမၸာေဒထ။
လူမ်ား ။ ။ အာမ ဘေႏၱပါ အရွင္ဘုရား။
စာဖတ္သူအားလုံး သက္ရွည္က်န္းမာစိတ္ခ်မ္းသာျပီးလုိရာဆႏၵမ်ားတစ္လုံး တစ္ဝတည္းျပည့္ဝၾကပါေစ။
အရွင္ဝိမလဝံသ(နာလႏၵာတကၠသုိလ္

Posted via Blogaway

_(())_ ၀ါဆုိလျပည့္ ဓမၼစၾကာအခါေတာ္ေန႔ ဆိုတာ သိသလိုလို ဝါးတားျဖစ္ေနလ်ွင္ ဖတ္ၾကည့္လိုက္ပါ(())




_(())_ ၀ါဆုိလျပည့္ ဓမၼစၾကာအခါေတာ္ေန႔ _(())_
ျမန္မာသကၠရာဇ္ ၁၃၇၆ ခုႏွစ္၊ သာသနာေတာ္ႏွစ္ ၂၅၅၈ခုႏွစ္၊
ခရစ္ႏွစ္၂၀၁၄ခုႏွစ္ ယေန႔ ဇူလုိင္လ ၁၁-ရက္ေန႔သည္ ဝါဆုိ
လျပည့္ေန႔ျဖစ္ပါသည္ ။
၀ါဆုိလျပည့္ေန႔ကို ဓမၼစၾကာအခါေတာ္ေန႔ အထိမ္းအမွတ္အျဖစ္
က်င္းပရျခင္းမွာ ထိုေန႔၌ ဓမၼစၾကာတရားေတာ္ကို ျမတ္စြာဘုရားက
ေဟာၾကားေတာ္မူသည္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ က်င္းပရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ဓမၼစၾကာတရားေတာ္ကုိ ျမတ္စြာဘုရားသည္ အိႏၵိယႏုိင္ငံ ဗာရာဏသီျပည္
မိဂဒါ၀ုန္ေတာ၌ မဟာသကၠရာဇာ္ ၁၀၃ ခုႏွစ္ ၀ါဆုိလျပည့္ေန႔ ေန၀င္
လထြက္အခ်ိန္ ပဥၥ၀ဂၢီငါးဦးတို႔အား ဘုရားအျဖစ္ကို ၀န္ခံေသာအားျဖင့္
ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ပါသည္။
ဓမၼစၾကာတရားေတာ္သည္ ၀ိနည္းမဟာ၀ါ ပါဠိေတာ္ “ပဥၥ၀ဂၢိယကထာ”
အမည္ျဖင့္ လာရွိပါသည္။ ပဋီသမၻိဒါမဂၢ ပါဠိေတာ္၌ “ဓမၼစကၠ ပ၀တၱန၀ါရ”
မည္ျဖင့္ လာရွိပါသည္။ မဟာ၀ဂၢသံယုတ္ ပါဠိေတာ္၌ “ဓမၼစကၠ ပ၀တၱန
သုတၱ”အမည္ျဖင့္ လာရွိပါသည္။
ဓမၼစကၠ ပ၀တၱန၏အဓိပၸါယ္မွာ- တရားတည္းဟူေသာ အသိစက္ကုိျဖစ္ေစ၊
လည္ေစေတာ္မူျခင္းဟု အဓိပၸါယ္ရပါသည္။ ( ဓမၼစကၠ = တရားေတာ္ +
ပ၀တၱန = ျဖစ္ေစ၊ လည္ေစျခင္း)
ဓမၼစၾကာတရားေတာ္သည္ သစၥာေလးပါးတရားကို ၫႊန္းဆိုေဟာၾကားေသာ
ေဒသနာျဖစ္၍ ပိဋကတ္သံုးပံု၏ အႏွစ္ခ်ဳပ္တရားကို ဆုိထုိက္ပါသည္။
ဓမၼစၾကာတရားေတာ္ကို စိစစ္သံုးသပ္ၾကည့္ပါလွ်င္ လမ္းစဥ္မွာ “အစြန္း
၂ ခု”ကို ေရွာင္ၾကဥ္ေရး၊ မဇၥၽိမ ပဋိပဒါ လမ္းစဥ္မွန္ကုိ က်င့္သံုးေရးတို႔ကို
ၫႊန္ၾကားထားၿပီး သစၥာေလးပါးတရားကုိ သိျမင္ေစရန္ ေဟာၾကားထား
ေသာေၾကာင့္ ဗုဒၶ၀ါဒ၏ တိက်ခိုင္မာေသာ သေဘာတရားကို ေတြ႕ျမင္
ႏုိင္ပါသည္။
ျမတ္စြာဘုရား၏ ဓမၼစၾကာ တရားေတာ္ကို နာၾကားရသျဖင့္ ေကာ႑ည၊
၀ပၸ၊ ဘဒၶိယ၊ မဟာနံ၊ အႆဇိ တည္းဟူေသာ ပဥၥ၀ဂၢီ ငါးဦးႏွင့္တကြ
မ်ားစြာေသာ နတ္ျဗဟၼာတို႔ အကၽြတ္တရား ရရွိၾက သည္။ ပဥၥ၀ဂၢီ
ငါးဦးလည္း ျမတ္စြာဘုရားထံတြင္ ရဟန္းအျဖစ္ကို ျပဳခြင့္ ပန္ၾက၏။
ျမတ္စြာ ဘုရား ခြင့္ျပဳသျဖင့္ ဧဟိဘိကၡဳ ရဟန္း အျဖစ္ကို ရရွိၾကသည္။
ဧဟိဘိကၡဳ ရဟန္း ဆိုသည္မွာ ဘုရားရွင္ က ရဟန္းျဖစ္ေစဟု မိန္႔ေတာ္
မူသျဖင့္ ပရိကၡရာ အစံုအလင္ျဖင့္ ခ်က္ခ်င္း ရဟန္း အျဖစ္ကို ရျခင္းပင္
ျဖစ္သည္။
ဤသို႔ ပဥၥ၀ဂၢီငါးဦးအား အမွဴးထား၍ ဓမၼစၾကာ တရားဦးကို ေဟာၾကားျခင္း၊
ပဥၥ၀ဂၢီငါးဦးအား ဧဟိဘိကၡဳ ရဟန္းအျဖစ္သို႔ ေခၚေဆာင္ေတာ္ မူျခင္းမွာ
ဤ၀ါဆိုလျပည့္ေန႔ပင္ ျဖစ္၍ ၀ါဆို လျပည့္ေန႔ကို ဓမၼစၾကာ အခါေတာ္
အျဖစ္ျဖင့္ သတ္မွတ္ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ ၀ါဆိုလတြင္ ပဥၨင္းခံ ရွင္ျပဳျခင္းကို
ေရွးအခါက ျပဳခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
ဤကဲ့သို႔ အႏွစ္သာရပါရွိေသာ တရားျဖစ္၍ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ရဟန္းရွင္ လူတို႔က
ဓမၼစၾကာတရားေတာ္ကို အထူးပင္ အာရံုစိုက္၍ ရြတ္ဖတ္သရဇၥၽာယ္ေတာ္
မူၾကပါသည္။ အၿမိဳ႕ၿမိဳ႕အရြာရြာ၌ ဓမၼစၾကာအသင္းမ်ား ဖြဲ႕စည္းၿပီး ျပန္႔ပြားေအာင္
ေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိၾကပါသည္။
၀ါဆုိလျပည့္ေန႔၏ ထူးျခားခ်က္မ်ား
ျမန္မာ့ရုိးရာ ၁၂ လ ရွိသည့္အနက္ ၀ါဆိုလျပည့္ေန႔သည္-
၁။ ေဂါတမဘုရားေလာင္း ပဋိသေႏၶေနေသာ ေန႔ျဖစ္၍ ထူးျခားျခင္း၊
၂။ ေဂါတမဘုရားေလာင္း၊ ေတာထြက္ေတာ္မူေသာေန႔ျဖစ္၍ ထူးျခားျခင္း၊
၃။ ေဂါတမဘုရားေလာင္း၊ ဓမၼစၾကာတရား စတင္ေဟာေတာ္မူေသာ
ေန႔ျဖစ္၍ ထူးျခားျခင္း၊
၄။ ေရမီး အစံုစံုတို႔ျဖင့္ တန္ခိုးျပာဋိဟာကုိ ျပေတာ္မူေသာေန႔ျဖစ္၍ ထူးျခားျခင္း၊
၅။ ဘုရားအျဖစ္ကို ၀န္ခံေတာ္မူေသာေန႔ျဖစ္၍ ထူးျခားျခင္း၊
၆။ တရားရတနာ စတင္ေပၚေပါက္ေသာေန႔ျဖစ္၍ ထူးျခားျခင္း၊
၇။ သံဃာရတနာ စတင္ေပၚေပါက္ေသာေန႔ျဖစ္၍ ထူးျခားျခင္း၊
၈။ “ဧဟိ ဘိကၡဳ”ဟူေသာစကားကို စတင္ၾကားရေသာေန႔ျဖစ္၍ ထူးျခားျခင္း။
ဟူ၍ျဖစ္ပါသည္

Posted via Blogaway

ေမာ္လူး မီးရထား ဘူတာတြင္ စာေပေရခ်မ္းစင္ စာအုပ္အသစ္မ်ား လဲလွယ္



ေမာ္လူး မီးရထား ဘူတာတြင္ စာေပေရခ်မ္းစင္ စာအုပ္အသစ္မ်ား လဲလွယ္
ေမာ္လူး၊ ဇူလိုင္ ၁၀
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
စစ္ကိုင္းတိုင္းေဒသႀကီး၊ အင္းေတာ္ၿမိဳ႕နယ္၊ ေမာ္လူး
မီးရထားဘူတာတြင္ရွိသည့္ စာေပေရခ်မ္းစင္မွ စာအုပ္မ်ားအား
စာအုပ္အသစ္မ်ားျဖင့္ လဲလွယ္ျခင္းကို ဇူလိုင္ ၉
ရက္ေန႔က ျပဳလုပ္ခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
၄င္းစာေပေရခ်မ္းစင္ စာအုပ္အသစ္မ်ား လဲလွယ္ထားရွိေပးျခင္းသို႔
အင္းေတာ္ၿမိဳ႕နယ္ ျပန္/ဆက္ ဦးစီး႒ာနမွ ဦးေက်ာ္သီဟ၊
ေဒၚၿငိမ္းအိအိၿဖိဳးႏွင့္ ဝန္ထမ္းမ်ားလာေရာက္ၾကၿပီး စာအုပ္အသစ္မ်ား
လဲလွယ္ထားေပးၾကသည္။ စာေပေရခ်မ္းစင္ထားရွိရျခင္းမွာ စာဖတ္သူမ်ား
စာဖတ္ရွိန္ျမင့္မားေစေရးႏွင့္ ေဒသခံျပည္သူမ်ား၊ ခရီးသြား ျပည္သူမ်ား၊
ခရီးမသြားမွီ ယာဥ္ရထား ေစာင့္ဆိုင္းေနရင္း၊ ခရီးသြားလာရင္းျဖင့္
လြယ္ကူစြာ စာေပမ်ား ဖတ္ရႈႏိုင္ရန္ရည္ရြယ္လ်က္ အင္းေတာ္ၿမိဳ႕နယ္၊ ေမာ္လူး
မီးရထားဘူတာတြင္ ဖြင့္လွစ္ထားရွိၿပီး ျဖစ္သည့္ စာေပေရခ်မ္းစင္အား
စာအုပ္အသစ္မ်ားျဖင့္ ထပ္မံျဖည့္တင္းေပးျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ က႑အလိုက္
စာအုပ္မ်ားကို သက္ဆိုင္ရာ ေက်းရြာအုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးမ်ားတဆင့္
လဲလွယ္ေပးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၊အဆိုပါ စာေပေရခ်မ္းစင္
ေရရွည္ခိုင္ၿမဲတည္တံ့ႏိုင္ေရးအတြက္ ေမာ္လူးေက်းရြာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးႏွင့္
ရပ္မိရပ္ဖမ်ား၊ ေမာ္လူး မီးရထားဘူတာ တာဝန္ခံရံုပိုင္ႀကီး
ဦးစိုးလင္းတို႔မွ တာဝန္ယူေဆာင္ရြက္ေပးၾကမည္ျဖစ္ၿပီး ဇူလိုင္ ၉ ရက္ နံနက္
၁၀ နာရီမွ စတင္ကာ ေဒသခံျပည္သူမ်ား၊ ခရီးသြားျပည္သူမ်ား မိမိႏွစ္သက္ရာ
က႑အလိုက္ စာအုပ္စာေပမ်ားကို ေမာ္လူးမီးရထားဘူတာ စာေပေရခ်မ္းစင္တြင္
အလြယ္တကူ ဖတ္ရႈေလ့လာႏိုင္ၿပီျဖစ္ေၾကာင္း၊ က႑အလိုက္ စာအုပ္မ်ားကို
တစ္လလွ်င္တစ္ႀကိမ္ လဲလွယ္ေပးသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ၿမိဳ႕နယ္
ျပန္/ဆက္ဦးစီး႒ာနထံမွ သိရသည္။
kms

Posted via Blogaway

နန္႕စီးေအာင္-ေပကုန္းေက်းရြာတြင္ က်န္းမာေရးအခမဲ့ ကုသေစာင့္ေရွာက္မႈေပး နန္႔စီးေအာင္၊ ဇူလိုင္ ၁၀




နန္႕စီးေအာင္-ေပကုန္းေက်းရြာတြင္ က်န္းမာေရးအခမဲ့ ကုသေစာင့္ေရွာက္မႈေပး
နန္႔စီးေအာင္၊ ဇူလိုင္ ၁၀
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
စစ္ကိုင္းတိုင္းေဒသႀကီး၊ အင္းေတာ္ၿမိဳ႕နယ္၊ မံဟဲေက်းရြာအုပ္စု၊ နန္႕စီးေအာင္-ေပကုန္းေက်းရြာတြင္ ေက်ာင္းသား/သူမ်ားႏွင့္ သက္ႀကီးရြယ္အိုမ်ားကို နန္႔စီးေအာင္ေက်းရြာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးရံုးတြင္ အခမဲ့က်န္းမာေရး ကုသေဆာင္ရြက္ေပးခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
၄င္းအခမဲ့ က်န္းမားေရး ေစာင့္ေရွာက္ကုသမႈေပးရန္အတြက္ ၿမိဳ႕နယ္က်န္းမာေရး ဦးစီး႒ာန၊ ၿမိဳ႕နယ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ဦးစီး႒ာနတို႔၏ ညႊန္ၾကားမႈအရ အင္းေတာ္ၿမိဳ႕နယ္ က်န္းမာေရး႒ာနမွ ဝန္ထမ္းႏွစ္ဦး၊ ေမာ္လူးတိုက္နယ္ ေဆးရံုမွ ေဒါက္တာ ေဒၚလာမာမီးႏွင့္ က်န္းမာေရးဝန္ထမ္းႏွစ္ဦး၊ က်န္းမာေရးႀကီးၾကပ္ႏွစ္ဦး၊ မံဟဲေက်းရြာမွ သားဖြားဆရာမႏွင့္ အရံသားဖြားဆရာမမ်ားမွ လာေရာက္ၾကၿပီး နန္႔စီးေအာင္းေက်းရြာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွဴးႏွင့္ အဖြဲ႕ဝင္မ်ား၊ အမ်ိဳးသမီးေရးရာအဖြဲ႕၊ မိခင္ႏွင့္ကေလးေစာင့္ေရွာက္ေရးအဖြဲ႕တို႕မွ လိုအပ္သည္မ်ားကို ကူညီေပးၾကကာ ဇူလိုင္ ၆၊၇။ဂ၊၉ ရက္ေန႔မ်ားတြင္ ကြင္းဆင္းေဆာင္ရြက္ ကုသေပးခဲ့ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ လူနာဦးေရ ၂၂၉ ဦးတို႔အား အခမဲ့ က်န္းမာေရး ကုသေဆာင္ရြက္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ေပးခဲ့ေၾကာင္း က်န္းမာေရး႒ာန တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးထံမွ သိရသည္။ ေမာ္လူးတိုက္နယ္ ေဆးရံုတြင္လည္း ၾကာသာပေတးေန႔တိုင္း အသက္ ၆၀ႏွင့္အထက္ သက္ႀကီးရြယ္အိုမ်ားအား က်န္းမာေရးေစာင့္ေရွာက္မႈ အခမဲ့ ေဆာင္ရြက္ေပးလွ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္

Posted via Blogaway