Wednesday, April 26, 2017

ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတြင္း ဖိနပ္စီးျခင္း မစီးျခင္း


အရာမ္တြင္းႏွင့္ ထီးဖိနပ္ (အပိုင္း ၁)


                   “ေမးစရာေလး တစ္ခုရွိေသးတယ္ ဘုရား”

                        “ဘာမ်ားရွိေသးတာလဲ၊ ဆိုစမ္းပါဦး”

                        “ယေန႔ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္ တခ်ဳိ႕အရပ္မွာ မ်ားေသာအားျဖင့္ ၿမိဳ႕ႀကီးျပႀကီးေတြမွာေပါ့ဘုရား၊ ေက်ာင္းကန္ဘုရားဝင္းအတြင္း အခ်ိဳ႕ေသာလူမ်ားဟာ ဖိနပ္စီး, ထီးေဆာင္း သြားလာလႈပ္ရွားေနၾကပါတယ္၊ ဒါဟာ က်မ္းဂန္သေဘာႏွင့္ ဘယ္လိုဆိုထားတယ္ဆိုတာ သိခ်င္ပါတယ္ ဘုရား”

                        “ေက်ာင္းအရာမ္, ဘုရားအရာမ္အတြင္း ဖိနပ္စီးျခင္း, ထီးေဆာင္းျခင္း, ယာဥ္စီးျခင္းတို႔ကို ေရွးအခါကစၿပီး လူယဥ္ေက်းမ်ား မျပဳလုပ္ခဲ့ၾကဘူး၊ ဒီလို မျပဳလုပ္ခဲ့ျခင္းဟာ အမွန္ေတာ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ပညတ္ေတာ္ေၾကာင့္ မဟုတ္ဘူး၊ ေစာင့္ထိန္းခဲ့ၾကတဲ့ ဓမၼတာသေဘာမ်ိဳးျဖစ္တယ္၊ မဟာနိပါတ္ နာရဒဇာတ္ေတာ္မွာ ၾကည့္လွ်င္ မိထိလာျပည့္ရွင့္ အဂၤတိမင္းႀကီးဟာ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔ ညဥ့္ဦးယံမွာ ၾကယ္ေပါင္းခတဲ့ လမင္းရဲ႕ အသေရကိုျမင္ေတာ့ စိတ္ႏွလံုးၾကည္ရႊင္လာတဲ့အတြက္ ဒီလိုသာယာတဲ့ေန႔အခ်ိန္မွာ ဘာမ်ားျပဳလုပ္ရန္သင့္ပါ့မလဲလို႔ ပညာရွိအမတ္ႀကီးသံုးေယာက္တို႔ကို တိုင္ပင္ေတာ္မူတယ္”။

                        “အမတ္သံုးေယာက္အနက္ စစ္သူႀကီးျဖစ္တဲ့ အလာတအမတ္က စစ္တိုက္ရလွ်င္ ေကာင္းမယ္လို႔ အႀကံေပးတယ္၊ သုနာမအမတ္က ကာမဂုဏ္ခံစားရလွ်င္ ေကာင္းမယ္လို႔ အႀကံေပးတယ္၊ ဝိဇယအမတ္က ပညာရွိထံ ခ်ဥ္းကပ္ ေဆြးေႏြးရလွ်င္ ေကာင္းမယ္လို႔ အႀကံေပးတယ္၊ ဒီအႀကံသံုးမ်ိဳးအနက္ ေနာက္ဆံုးအႀကံကို သေဘာက်ၿပီး မိဂဒါဝုန္ေတာမွာ အဝတ္မဝတ္ေသာ ပညာရွိလို႔အမ်ားက သမုတ္ထားၾကတဲ့ ကႆပတကၠတြန္းထံကို တရားေဆြးေႏြးရေအာင္ရယ္လု႔ိ အေျခြအရံပရိသတ္ႏွင့္တကြ ရထားစီးၿပီး သြားၾကတယ္၊ တကၠတြန္းေနရာ ဥယ်ာဥ္အနီးေရာက္ေတာ့ ယာဥ္ကဆင္းတယ္၊ ေျခလ်င္ျဖင့္သာ တကၠတြန္းထံကို ခ်ဥ္းကပ္ၾကတယ္လို႔ ျပဆိုထားတယ္၊ ဒီျပဆိုခ်က္ကို ေထာက္လွ်င္ ႐ိုေသေလးစားအပ္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ားထံ ခ်ဥ္းကပ္တဲ့အခါ ယာဥ္မွ ဆင္းျခင္း, ဖိနပ္ခၽြတ္ျခင္း, ထီး႐ုပ္ျခင္းဆိုတာေတြဟာ ဗုဒၶပညတ္ထားတဲ့ ဗုဒၶယဥ္ေက်းမႈမဟုတ္ဘူး၊ ကမၻာဦးကရွိတဲ့ ေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈလုိ႔ မွတ္သင့္တာေပါ့ကြယ္”



                                “ဒီလိုဆို ဒီယဥ္ေက်းမႈဟာ ဗုဒၶယဥ္ေက်းမႈ မဟုတ္တဲ့အတြက္ ဗုဒၶသာသနာေတာ္မွင့္ မသက္ဆိုင္ဘူးေပါ့ ဘုရား”

                        “ဒါကေတာ့ ဒီလိုရွိတယ္ကြယ့္၊ ဗုဒၶရဲ႕ယဥ္ေက်းမႈစစ္စစ္ဟာ သစၥာေလးပါး တရားမွ်သာျဖစ္တယ္၊ သစၥာေလးပါးကို သိတယ္ဆိုတာ ကိုယ္မႈ ႏႈတ္မႈႏွင့္ မသက္ဆိုင္ဘူး၊  စိတ္မႈသက္သက္သာျဖစ္တယ္၊ ပညတ္, ပရမတ္လို႔ ရွိရာမွာ ရပမတ္မွ်သာျဖစ္တယ္၊ ပညတ္မဟုတ္ဘူး၊ သို႔ေသာ္ ဘုရားရွင္ဟာ ပညတ္ကိုလည္း ပစ္ပယ္ေတာ္မမူခဲ့ဘူး၊ ေလာကအစဥ္အလာကိုလည္း ပစ္ပယ္ေတာ္မမူခဲ့ဘူး၊
ပညတ္မပစ္ပယ္ပံုကို မူလပဏၰာသပါဠိေတာ္ မူလပရိယာယသုတ္ေတာ္မွာ -

                        “ရဟန္းတို႔ - ငါဘုရားသည္ သတၱဝါဟူ၍ သတၱဝါဟူ၍ အထူးသိ၏၊ အထူးသိ၍ သတၱဝါတို႔ဟုမႀကံ၊ သတၱဝါတို႔ကို ေရွး႐ႈမႏွစ္သက္၊ ထိုသို႔ျဖစ္ျခင္းသည္ အဘယ္ေၾကာင့္နည္းဟူမူ ငါဘုရားသည္ ထိုအားလံုးကို သိၿပီးျဖစ္ေသာေၾကာင့္တည္း” လို႔ ေဟာေတာ္မူထားတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ အမိအဖႏွင့္ သားသမီးဟာ ပရပတ္အားျဖင့္ တိရစာၦန္ဟာ ႐ုပ္နာမ္ခ်င္းကေတာ့ အတူတူပဲ၊ ပညတ္ခ်င္းမတူဘူး၊ ပညတ္ခ်င္းမတူလို႔ ဂုဏ္ခ်င္းမတူဘူး၊ အေဖသတ္တာႏွင့္ ပရြတ္ဆိတ္သတ္တာဟာ သတ္တာခ်င္းအတူတူ အသတ္ခံရတဲ့ ႐ုပ္နာမ္ခ်င္း အတူတူ ဒါေပမယ့္ ပညတ္ခ်င္းတူ ဂုဏ္ခ်င္းမတူလို႔ အျပစ္ခံရခ်င္းလည္း မတူဘူးလို႔ ဘုရားရွင္ေဟာေတာ္မူတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားရွင္ရဲ႕ဉာဏ္အျမင္ဟာ ပရမတ္ျဖစ္ေသာ္လည္း သတၱဝါတို႔ရဲ႕ ပညတ္အျမင္ႏွင့္ ေရွးထံုးစဥ္လာမ်ားကိုလည္း ဘုရားရွင္လက္ခံေတာ္မူတယ္၊ ကမၻာဦးက စတင္လာခဲ့တဲ့ ဖိနပ္ခၽြတ္ျခင္း, ထီး႐ုပ္ျခင္းစတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ထံုးစံကိုလည္း ဘုရားရွင္က မပယ္ခဲ့ဘူး၊ သာသနာေတာ္အတြင္းမွာ ထပ္ၿပီး ပညတ္ေတာ္မူခဲ့တယ္၊
 စူဠဝါပါဠိေတာ္ ဝတၱကၡႏၶကမွာ ဘယ္လိုပတ္ေတာ္မူခဲ့သလဲဆိုေတာ့-

                        ဘုရားရွင္ သာဝတၳျပည္ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္မွာ သီတင္းသံုးေနေတာ္မူစဥ္ အာဂႏၲဳရဟန္းမ်ားဟာ ဖိနပ္စီးၿပီးေတာ့လည္း အရာမ္အတြင္းကို ဝင္ၾကတယ္၊ ထီးေဆာင္းၿပီး ဦးေခါင္းၿခံဳၿပီးေတာ့လည္း အရာမ္အတြင္းကိုဝင္ၾကတယ္၊ အာဝါသိကမ်ား တည္ထားတဲ့ ေသာက္ေရကိုလည္း မေမးမျမန္းၾကဘဲ ေျခေဆးၾကသတဲ့၊ ရဟန္းမ်ားက ဘုရားရွင္ကို ဒီအေၾကာင္း အေလွ်ာက္ထားၾကေတာ့ ေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈကို မလုိက္နာၾကတ့ဲ အာဂႏၲဳရဟန္းမ်ားကို ကဲ့ရဲ႕ေတာ္မူၿပီး-
                        “ရဟန္းတို႔ - အာဂႏၲဳရဟန္းသည္ ယခုအရာမ္အတြင္းသို႔ ဝင္အံ့ဟု ဖိနပ္ခၽြတ္၍ ႏွိမ့္လ်က္ခါၿပီးလွ်င္ ယူ၍လည္းေကာင္း၊ ထီးကိုပတ္၍လည္းေကာင္း၊ ဦးေခါင္းၿခံဳကို ဖြင့္၍လည္းေကာင္း၊ သကၤန္းကို ပခံုး၌တင္၍လည္းေကာင္း၊ မေႏွးမလ်င္ အရာမ္အတြင္းသို႔ ေကာင္းစြာဝင္ရမည္” (စူဠဝဂၢပါဠိ-၃၇၄) လို႔ ပညတ္ေတာ္မူခဲ့တယ္၊ သည္ပညတ္ခ်က္အရ ရဟန္းအခ်င္းခ်င္းေသာ္လည္း သူ႔အရာမ္အတြင္းကို ဖိနပ္စီး ထီးေဆာင္းၿပီး မဝင္ရဘူး၊ ဝင္လွ်င္ ဝတ္ပ်က္ၿပီး ဒုကၠဋ္အာပတ္သင့္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္မို႔ ဘုရားအရာမ္, ေက်ာင္းအရာမ္အတြင္း လူသားမ်ားထီးေဆာင္းျခင္း, ဖိနပ္စီးျခင္္း, ဦးေခါင္းၿခံဳျခင္း, ဦးထုပ္ေဆာင္းျခင္းမ်ိဳး မျပဳလုပ္သင့္ဘူးကြယ့္”

                        “အရွင္ဘုရား မိန္႔ေတာ္မူတဲ့ သတ္ပံုေရစီးေၾကာင္းဆိုတာလို ယဥ္ေက်းမႈဟာလည္း ေရးစီးေၾကာင္းတစ္မ်ိဳးပဲ မဟုတ္လားဘုရား၊ တစ္ခ်ိန္က သည္အျပဳအမူဟာ ယဥ္ေက်းတယ္ထင္ေသာ္လည္း ေနာင္တစ္ခ်ိန္က်ေတာ့ မယဥ္ေက်းဘူးလို႔ ထင္ခ်င္ထင္တက္သေပ့ါဘုရား၊ ဥပမာ-တစ္ခ်ိန္ေသာအခါက အမ်ိဳးသမီးမ်ားဟာ ဆံပင္ရွည္တာကို ယဥ္ေက်းတယ္လို႔ အသားေပးထားၾကတယ္၊ ေနာက္တစ္ခ်ိန္က်ေတာ့ ဆံတိုကေလးေတြကိုပဲ ယဥ္သလိုလုိ ထင္ၾကျပန္တယ္၊ တစ္ခ်ိန္က ဆံထံုးႀကီးမ်ား ဆံပတ္ႀကီးမ်ား ယဥ္သလိုလို ထင္ၾကျပန္တယ္၊ တစ္ခ်ိန္က ဆံထံုးႀကီး ဆံပတ္ႀကီးမ်ား ေလွကားေထာင္တက္ရမေလာက္ ဆံပင္ကို မထံုးမဖြဲ႕ဘဲ ဖိုး႐ိုးဖားရားထားတာကိုပင္ ယဥ္ေက်းတယ္လို႔ ထင္ၾကသကိုးဘုရား၊ ဒီဥပမာအတိုင္းပါပဲ၊ ယဥ္ေက်းမႈဆိုတာအတည္အက်မရွိပါဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ ခုေခတ္က ေျပာင္းျပန္ျဖစ္လာတယ္ ဘုရား”

                        “ဘယ္လို ေျပာင္းျပန္လဲ ဆိုစမ္းပါဦး”

                        “အရာမ္တြင္းကို ဖိနပ္မစီးဘဲဝင္ေတာ့ ေျခဖဝါးကို ဖံုကပ္တယ္ဘုရား၊ ဖံုကပ္တဲ့ေျခနဲ႔ ေက်ာင္းေပၚတက္ေတာ့ ဖံုေတြေက်ာင္းေပၚပါသြာတယ္ဘုရား၊ ခုေခတ္ေက်ာင္းေတြက ေရွးေခတ္ေက်ာင္းမ်ားလို ႐ိုး႐ိုးမဟုတ္ၾကေတာ့ဘူးဘုရား”

                        “႐ိုး႐ိုးမဟုတ္လို႔ ဘယ္လို ျဖစ္ကုန္ၾကသတုန္းကြယ့္”

                        “႐ိုး႐ိုးမဟုတ္ဆိုတာက ေရွးအခါက ေက်ာင္းတို႔, တန္ေဆာင္းတို႔ဆိုလွ်င္ အထြက္ပါမွႀကိဳက္ၾကတယ္၊ ေက်ာင္းတံခါးေပါက္မ်ားကိုလည္း ခပ္က်ဥ္းက်ဥ္းေဖာက္ၾကတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ေက်ာင္းေတာ္ေတာ္ႀကီးလွ်င္ ေမွာင္မိုက္ေနလို႔ ကိစၥႀကီးငယ္ရွိလွ်င္ ေန႔ခင္းႀကီးေၾကာင္ေတာင္ မီးထြန္းထားၾကရတယ္၊ ခုေတာ့ ဒီလို မဟုတ္ေတာ့ဘူးဘုရား၊ ေက်ာင္းအထြက္ဆိုတာ ေငြကုန္ ပစၥည္းကုန္ အလုပ္မ်ားၿပီး ေက်ာင္းေလးတာပဲ အက်ိဳးရွိတယ္လို႔ ယူဆၾကၿပီး ေခတ္ေက်ာင္းမ်ားမွာ အထြက္မထည့္ခ်င္ၾကဘူး၊ ေက်ာင္းခန္းအတြင္းကိုလည္း လင္းသည္ထက္ လင္းေအာင္ ေက်ာင္းခန္းမ်ားကို ႏွစ္ကိုယ္ေတြ႔ေပါက္, ၿမိဳက္ထေပါက္ဆိုတဲ့ တံခါးေပါက္ေတြ ေဖာက္ၾကတယ္၊ မ်က္ႏွာက်က္ကို ေရွးကလို ပန္းမေဖာက္ၾကေတာ့ဘဲ အေခ်ာက်က္ၿပီး ေဆးသုတ္ၾကတယ္၊ ေက်ာင္းအခင္းကိုလည္း မွန္ေရာင္ထေအာင္ ပါလစ္ေရာင္ေတြ တင္ထားၾကတယ္။

                        ဒီလို ေခတ္မီေက်ာင္းမ်ားအေပၚ ဖိနပ္မစီးဘဲ ေျခဖဝါးႏွင့္ တက္နင္းလိုက္လွ်င္ နင္းသူရဲ႕ေျခရာေတြဟာ အကြင္းလိုက္အကြင္းလိုက္ ထင္ေနတက္တယ္၊ ဒီလိုေက်ာင္းမ်ိဳးေတြမွာ ေျခေဆးရန္ ေျခေဆးေရ ေျခေဆးအင္ပ်ဥ္, ေျခသုတ္ရန္ ေျခသုတ္ပုဆိုးဆိုတာေတြ ထားတက္ၾကေသာ္လည္း လူတစ္ရာမွာ တစ္ေယာက္ေလာက္သာ ေျခေဆးျခင္း၊ ေျခသုတ္ျခင္း ျပဳလုပ္တက္ၾကတယ္၊ အခ်ိဳ႕လူသားမ်ားက်ေတာ့ သံဃာေတာ္တည္ထားတဲ့ ေျခေဆးေရကို မေဆးရဲၾကဘူးဘုရား၊ ဒီလိုျပႆနာေတြမ်ားလာေတာ့ စာတက္က်မ္းတက္ ဆရာေတာ္ႀကီးအခ်ိဳ႕ေတာင္ ေက်ာင္းဝင္းအတြင္း ဖိနပ္စီးတာကို သေဘာက်လာၾကတယ္၊ ဖိနပ္မစီးလို႔ ဖံုအလိမ္းလိမ္းႏွင့္ေျခကို ႐ိုင္းတယ္၊ ဖိနပ္စီးထားလို႔ ဖံုမလိမ္းက်ံတာကို ယဥ္တယ္လို႔အထင္အျမင္ဟာ ဒီလိုျဖစ္ေနတယ္ဘုရား၊ ဒါေၾကာင့္ ထိုင္ႏိုင္ငံဘက္မွာဆိုလွ်င္ ေက်ာင္းဝင္း, ဘုရားဝင္းအတြင္း ဖိနပ္စီးကုန္ၾကၿပီ လို႔ဆိုတယ္၊ ျမန္မာႏိုင္ငံေတာ္အတြင္း အခ်ိဳ႕အရပ္ အခ်ိဳ႕ေက်ာင္းတိုက္မ်ားအတြင္း ဖိနပ္စီး ထီးေဆာင္းေနၾကၿပီလို႔ သိရပါတယ္၊ ဒီဟာကို ဆရာေတာ္ ဘုရား ဘယ္လုိမ်ား ျမင္ပါသလဲ ဘုရား”

                        “ေခတ္အဟုန္ဆိုတာ တားဆီးလို႔မရဘူးလို႔ ျမင္တာေပါ့ကြယ္”

                        “ေခတ္အဟုန္ဆိုတာ  ဘာတုန္းဘုရား”

                        “ေခတ္အဟုန္ဆိုတာ  ခုန ကိုယ္ေတာ္အမိန္႔ရွိတဲ့ ေခတ္ေရစီးေၾကာင္းေပါ့၊ မိုးအလြန္အားႀကီးလို႔ ေရအဟုန္ အားေကာင္းလာတာကို ဘယ္သူမွ် တားဆီးလို႔မရႏိုင္သလို ေခတ္စားလာတဲ့ အျပဳအမူကိုလည္း တားဆီးလို႔ မရဘူးကြယ့္၊ (ဥပမာ-ခုေခတ္ လမ္းသရဲဆိုသူကေလးမ်ားကိုၾကည့္စမ္း၊ ဆံပင္ဖိုး႐ိုးဖားရား၊ အက်ၤ ီ ေဘာင္းဘီ ပိုသီပတ္သီႏွင့္ ဘယ္လုိမွ် ပံုစံမတည့္ဘူး၊ ဒါေပမယ့္ တားဆီးလို႔ ရရဲ႕လား၊ မရဘူးကြယ့္၊ ဖိေလထေလဆိုတာလို ေျပာေလ ကဲေလျဖစ္လာတာပဲ)၊ ေကာင္းတာပဲျဖစ္ေစ, မေကာင္းတာပဲျဖစ္ေစ အမ်ားသေဘာက်ၿပီး ေခတ္စားလာလွ်င္ အဲဒီအျပဳအမူေတြဟာ လႊမ္းမိုးလာခဲ့တက္တာေပါ့၊ ဒါေပမယ့္ ဒီ ထီးဖိနပ္အေရးမွာေတာ့ တပည့္ေတာ္က တစ္မ်ိဳးျမင္တယ္”

                        “ဘယ္လိုျမင္ပါသလဲ ဘုရား၊ အမိန္႔ရွိပါဦး”

                        ”ခုေခတ္မွာ လူေတြဟာ အေတာ္တိုးပြားလာတယ္၊ ေရွးက ေတာဟာ ယခုရြာျဖစ္လာၿပီး ေရွးကရြာဟာ ယခုၿမိဳ႕ျဖစ္လာတယ္၊ ေရွးတုန္းကေခ်ာင္က်က် တည္ထားတဲ့ ေက်ာင္း ဘုရားဟာ ခုေတာ့ ၿမိဳ႕လယ္ ရြယ္လယ္ ျဖစ္လာတယ္၊ လူဦးေရမ်ားျပားလာတာႏွင့္အမွ် လူေတြရဲ႕ ေနေရးလည္း က်ပ္တည္းက်ဥ္းေျမာင္းလာတယ္၊ ၿမိဳ႕တြင္းမွာဆိုလွ်င္ ဆယ္ေတာင္ေလာက္ ေျမကေလးေတာင္ သိန္းခိုက္ေအာင္ ေစ်းရွိေနတယ္လို႔ ၾကားရတယ္၊ လူေတြဟာ ေနစရာက်ပ္တည္းလာေတာ့ ေရွးတုန္းက  ေခ်ာင္ေခ်ာင္တည္ထားလို႔ လူဦးေရ နည္းၿပီး ေျမဧရိယာမ်ားတဲ့ ေက်ာင္းဝင္း, ဘုရားဝင္းအတြင္း နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ဝင္တိုးေနၾကတယ္၊ ေက်ာင္းဝင္းအတြင္း ဘုရားဝင္းအတြင္း တစ္ခါတစ္ရံ သြားေရာက္ျခင္း မဟုတ္ဘဲ အၿမဲ ေနထိုင္ျပန္တယ္ဆိုေတာ့လည္း ဖိနပ္မစီး ထီးမေဆာင္းလို႔ မျဖစ္ေတာ့ဘူးေလ၊ ဒီေတာ့ သံသရာအျပစ္ဆိုတာ ေနာင္အခါမွ ေတြ႔ႀကံဳရမွာျဖစ္တယ္၊ ဆူးစူးျခင္း၊ ေျခပူျခင္း၊ မိုးမိျခင္း၊ ေနထိျခင္း စတဲ့ ဒုကၡေတြက အခုေတြ႔ေနေတာ့  ေနာင္အခါလာ ေနာင္ခါေစ်းဆိုၿပီး ေက်ာင္းဝင္း ဘုရားဝင္းအတြင္း ဖိနပ္စီး ထီးေဆာင္း လုပ္ကုန္ၾကတာေပါ့၊ အဲဒီ လူေတြက ကူးစက္ၿပီး က်န္လူမ်ားမွာ ဒီျပႆနာ ျဖစ္လာတယ္လို႔ ျမင္တယ္ကြယ့္”

                        “ဒီလိုဆိုေတာ့ ေက်ာင္းဝင္း ဘုရားဝင္းအတြင္း ဖိနပ္စီး ထီးေဆာင္းျပဳလုပ္ၾကရျခင္းဟာ က်န္းမာေရးအတြက္ မလႊဲမကင္းသာလို႔ ျပဳလုပ္ၾကရေလေတာ့ အျပစ္ျဖစ္လိမ့္မယ္လို႔ မထင္မိဘူးဘုရား”

                        “အျပစ္ ျဖစ္,မျဖစ္္ေတာ့ မသိဘူး၊ က်မ္းဆရာမ်ား အလိုအားျဖင့္ အရာမ္အတြင္း ထီးေဆာင္း ဖိနပ္စီးသူကို ရတနာသံုး မ႐ိုေသသူလို႔ သတ္မွတ္တယ္ကြယ့္”

                        “ဘယ္လုိသတ္မွတ္ပါသလဲ ဘုရား”

                        “ပရိဝါ အ႒ကထာမွာဆိုတာက ‘ေစတိယဂၤေဏ သဆေတၱာ သဥပါဟေနာ ဝိစရတိ၊ နေတၱ တႆ ဗုေဒၶ အဂါရေဝါတိ ေဝဒိတေဗၺာ’ တဲ့၊ ေစတီရင္ျပင္၌ ထီးေဆာင္းလ်က္ ဖိနပ္စီးလ်က္ သြားျငားအ့ံ၊ ထိုသူအား ဘုရား၌ ႐ိုေသျခင္း မရွိသူလို႔ သိရမယ္တဲ့၊ သုတ္ပါေထယ် အ႒ကထာမွာလည္း ‘ေစတိယႆ ပညာယန႒ာေန သတၳဳဒႆန႒ာေန ဥတၱံ သဗၺံ ကေရာတိ၊ အယံ သတၳရိ အဂါရေဝါ နာမ’ လို႔ ျပဆုိထားတယ္၊ ေစတီေတာ္ကို ျမင္ရာ အရပ္ သို႔မဟုတ္ ဟတၳပါသ္အရပ္က စၿပီး ဖိနပ္စီး ထီးေဆာင္းအမႈကို ျပဳခဲ့လွ်င္ ထုိသူဟာ ဘုရား၌ မ႐ိုေသသူ မည္သတဲ့၊ သံယုတ္ အ႒ကထာမွာက‘ေယာေစတိယဂၤဏံ အာေရာဟေႏၱာ ဆတၱံ ဓာေရတိ၊ ဥပါဟနံ ဓာေရတိ၊ အညေတာ ၾသေလာေကတြာ ကထံ ကေထေႏၲာ ဂစၦတိ၊ အယံ သတၳရိ အဂါရေဝ နာမ’ လိုိ႔ ဆိုထားတယ္၊ ေစတီရင္ျပင္ကိုတက္လွ်င္ ထီးေဆာင္းၿပီးတက္မယ္၊ ဖိနပ္စီးၿပီးတက္မယ္၊ ဘုရားကို ဂ႐ုမထားဘဲ ဟိုၾကည့္သည္ၾကည့္ ၾကည့္မယ္၊ ထင္ရာျမင္ရာစကားကို ေျပာေနမယ္ဆိုလွ်င္  ဘုရားရွင္ကို မ႐ိုေသရာေရာက္တယ္လို႔ ဆိုလိုသကြယ့္”

                   “႐ိုေသထိုက္တဲ့ပုဂၢိဳလ္မ်ား, ႐ိုေသထိုက္တဲ့႒ာနမ်ားကို မ႐ိုေသ႐ံုႏွင့္ အျပစ္ျဖစ္ၿပီလို႔ေကာ ဆိုႏိုင္ပါသလားဘုရား”

                        “အျပစ္ဆိုတဲ့ စကားလည္း အင္မတန္က်ယ္ဝန္းတယ္ကြယ့္၊ ေလာကျပစ္ သံသရာျပစ္ စေသာအားျဖင့္ေပါ့ကြယ္၊ ရတနာသံုးပါးအေပၚ ျပစ္မွားလိုစိတ္မရွိဘူး၊ သို႔ေသာ္ အမ်ားအျမင္မွာ ျပစ္မွားသလိုျဖစ္လာလွ်င္ အျပစ္ဆုိတာ ျဖစ္ေပၚလာတက္တာပဲကြယ့္၊ တို႔ငယ္ငယ္တုန္းက ၿမိဳ႕တြင္းဆြမ္ခံဝင္ၾကလွ်င္ ဝါစဥ္အလိုက္ စီတန္းၿပီးဝင္ၾကရတယ္၊ သံဃာေတာ္ ဆြမ္းခံခ်ိန္မွာ လွည္းေမာငး္ျခင္း, ျမင္းစီးျခင္း, စက္ဘီးစီးျခင္းမလုပ္ၾကဖို႔ အရပ္လူႀကီး အရပ္သားမ်ား ေဆာ္ၾသထားတယ္၊ တစ္ေန႔ သံဃာေတာ္မ်ား ဆြမ္းခံၾကြတုန္း လွည္းတစ္စီးဟာ သံဃာေတာ္ၾကားထဲ ဇြတ္ေမာင္းလာတယ္၊ အဲဒီလွည္းသမားကို အရပ္သားမ်ားက ဝိုင္း႐ိုက္ၾကလို႔ ဆြမ္းခံဘုန္းႀကီးမ်ားက မနည္းေတာင္းပန္ခဲ့ၾကရဖူးတယ္၊ ဒါက ႐ိုေသထိုက္တ့ဲပုဂၢိဳလ္ကို မ႐ိုေသးသလိုျဖစ္လို႔ အျပစ္ရတက္ပံုကို ေျပာတာပါ၊ ဆိုလုိတာက ဒီအျပဳအမူဟာ မ႐ိုေသတဲ့အျပဳအမူပဲလို႔ အမ်ားက ယူဆခဲ့လွ်င္ အျပစ္ျဖစ္တက္တယ္ေပါ့၊ မ႐ိုေသတဲ့အျပဳအမူပဲလို႔ အမ်ားကယူဆခဲ့လွ်င္ အျပစ္ျဖစ္တက္တယ္ေပါ့၊ မ႐ိုေသတဲ့ အျပဳအမူသာမက ဒါဟာ ေစာ္ကားတာပဲလို႔ အမ်ားကယူဆလာလွ်င္ ေလာကအျပစ္ဟာ ပိုမိုႀကီးထြားလာတယ္၊ သံသရာအျပစ္က်ေတာ့ အျပင္အပ အျပဳအမူႏွင့္ ဆံုးျဖတ္လို႔မရဘူး။

                   မေနာပုဗၺဂၤမာ ဓမၼာ၊ မေနာ ေသ႒ာ မေနာ မယာ။
                   မနသာ ေစ ပဒုေ႒န၊ ဘာသတိ ဝါ ကေရာတိ ဝါ။
                   တေတာ နံ ဒုကၡမေႏြတိ၊ စကၠံ ဝ ဝဟေတာ ပဒံ-
ဆိုတဲ့ ဓမၼပဒဂါထာႏွင့္ အဆံုးအျဖတ္ေပးရလိမ့္မယ္”

                        “ဂါထာရဲ႕ အဓိပၸာယ္က ဘာ္လိုတဲ့လဲ ဘုရား”

                        “နာမကၡႏၶာတရားေလးပါးထဲမွာ ဝိညာဏကၡႏၶာ ဆိုတဲ့ စိတ္က ေရွ႕သြားျဖစ္သတဲ့၊ မေကာင္းတဲ့စိတ္ႏွင့္ ေျပာမိလုပ္မိလွ်င္ မေကာင္းက်ိဳး ဧကန္ႀကံဳရတက္သတဲ့၊ ဥပမာမွာ လွညး္ကိုဆြဲတဲ့ႏြားေျခရာေနာက္ လွည္းဘီးလိုက္သလိုပဲ လို႔ ဆိုလိုတယ္ကြယ့္”

“ဒီလိုဆို ဗိမိၺသာရမင္းႀကီး ေျခဖဝါး ဓားခြဲခံရတာဟာ ေစတီေတာ္ရင္ျပင္မွာ ဖိနပ္စီး႐ံု အဂါရဝမွ်သာမဟုတ္ဘဲ ျပစ္မွားလိုတဲ့  ပဒု႒စိတ္ပါတဲ့အတြက္ မေကာင္းက်ိဳး ခံရတယ္လို႔ ဆိုရေတာ့မွာေပါ့ဘုရား”

“ဒီလုိလည္း မဆိုႏို္င္ေသးဘူးကြယ့္”

“ဘာေၾကာင့္တုန္း ဘုရား”

“သာမညဖလသုတ္ အ႒ကထာဆိုထားပံုကို ကိုယ္ေတာ္စဥ္းစားၾကည့္ေနာ္”

“ရာဇ ကိရ ပုေဗၺ ေစတိယဂၤေဏ သဥပါဟေနာ အဂမာသိ၊ နိသဇၨ နတၳာယ ပညာတၱကဋသာရကဥၥ အေဓာေတဟိ ပါေဒဟိ အကၠမိ၊ တႆာယံ နိႆေႏၵာတိ ဝဒႏိၲတဲ့ကြယ္ -
ဗိမိၺသာရမင္းႀကီး ေျခဖဝါး ဓားခြဲခံရတာဟာ ေရွးေရွးတုန္းက ေစတီရင္ျပင္ေတာ္ေပၚ ဖိနပ္စီးသြားဖူးေသာေၾကာင့္လို႔ ဆိုၾကတယ္တဲ့၊ ေနထိုင္ဖို႔ရာ ခင္းထားတဲ့ သင္ျဖဴးေပၚ ေျခမေဆးဘဲ နင္းဖူးလို႔ ဓားခြဲခံရတာလို႔လည္း ဆိုၾကတယ္တဲ့၊ အ႒ကထာဆရာက ဧကံစကားကိုမသံုး၊ (သတဲ့) ဆိုတဲ့ တစ္ဆင့္ၾကားစကားမ်ိဳးကို သံုးထားတယ္၊ က်မ္းဆရာမ်ားရဲ႕ လွ်ိဳ႕ဝွက္ခ်က္ဆိုတာ ၾကားဖူးတယ္ မဟုတ္လားကြယ့္”

“မၾကားဖူးပါ ဘုရား”

                               
“လွ်ိဳ႕ဝွက္ခ်က္ဆိုတာ သူ႔ရဲ႕အယူအဆကို  တိုက္႐ိုက္မျပဘဲ ပညာသားႏွင့္ ျပသြားတာမ်ိဳးကို ဆိုလိုသကြယ့္”

                        “ဘယ္လုိ ပညာသားႏွင့္ ျပတာလဲ ဘုရား”
                     
                                “က်မ္းထဲမွာ (ကိရ)လို႔ ျပခဲ့လွ်င္ ဒီစကားရပ္ဟာ ခိုင္မွာတဲ့က်မ္းလာမဟုတ္ဘူး၊ ခိုင္မာတဲ့ပညာရွင္က ေျပာတာလည္း မဟုတ္ဘူး၊ ပုံျပင္မ်ားလို အဆင့္ဆင့္ေျပာလာတဲ့စကားလို႔ ဆိုလိုတယ္၊ ၿပီးေတာ့ ႀကိယာအခ်မွာ ‘ဒ႒ဗၺ’ လို႔ ျပခဲ့လွ်င္ ဤစကားကို အေသအခ်ာမွတ္လို႔ ဆိုလိုတယ္၊ ‘ေဝဒိတဗၺံ’ ျပခဲ့လွ်င္ ဒီစကားရပ္ဟာ သံသယရွိတယ္၊ ဒီထက္ခိုင္မာေသာ အေထာက္အထားကို မရခင္မွာ မွတ္သားထားၿပီး ခိုင္မာတဲ့ အေထာက္အထားကိုရလွ်င္ ပယ္လုိက္ပါလို႔ ဆိုလုိတယ္၊ ‘ဝဒႏိၲ’ လို႔ ျပခဲ့လွ်င္ ‘ဝဒႏိၲသဒၵါ၊ ရွိတံုပါ၊ ဆရာမႏွစ္သက္’ တဲ့၊ ဒီစကားရပ္ကို အမ်ားက ယုံၾကည္စြာ ေဟာေျပာေနၾကလို႔သာ ေဖာ္ျပရတယ္၊ က်မ္းဆရာကေတာ့ ဒီအယူအဆကို မႀကိဳက္ဘူးလို႔ ဆုိလိုတယ္၊ ဒါဟာ က်မ္းဆရာမ်ားရဲ႕ လွ်ိဳ႕ဝွက္ခ်က္ပဲကြယ့္

                        သုတ္ သိလကၡန္ အ႒ကထာကလာတဲ့ ဒီစကားရပ္ကေလးကို ေျပာခဲ့ၿပီးဟဲ့ လွ်ိဳ႕ဝွက္ခ်က္နဲ႔ တိုက္ဆိုင္ၿပီး ၾကည့္လိုက္စမ္း၊ စာပိုဒ္စကတည္းက ရာဇာကိရလို႔(ကိရ)ပုဒ္ႏွင့္ စ,ထားတယ္၊ အဆံုးသတ္ျပန္ေတာ့လည္း (ဝဒႏိၲ) ႀကိယာႏွင့္ အဆံုးသတ္ထားတယ္၊ ဒီဝါက်ဟာ  ဘာမွ်ခိုင္မာတဲ့ ဝါက်မဟုတ္ဘူး၊ သူေျပာလူေျပာစကားကို ဆြဲထည့္ထားတဲ့‘အနိစိၧတဝါက်’ မွ်သာျဖစ္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ဒီပံုျပင္ကို မွန္တယ္လို႔လည္း မေျပာႏိုင္ဘူး၊ မမွန္ဘူးလို႔လည္း မေျပာႏိုင္ဘူး၊ ဘယ္ဘုရားရွက္လက္ထက္က နင္းတာလဲ၊ ဘယ္လိုစိတ္နဲ႔နင္းတာလဲလို႔လညး္ အစစ္အေဆးမခံႏိုင္ဘူး၊ တကယ့္ေတာ့ ဗိမၺိသာရမင္းႀကီးဟာ ပုဒု႒စိတ္ႏွင့္ နင္းခဲ့လွ်င္ ဒီထက္ႀကီးေလးတဲ့ အျပစ္မ်ိဳးရသင့္တယ္၊ ပုဒု႒စိတ္မပါခဲ့လွ်င္ စကၡဳပါလမေထရ္လို ဘာအျပစ္မွ် ျဖစ္ခြင့္မရွိဘူး”

                        “ဒီလိုဆို ပဒု႒စိတ္မရွိလွ်င္ ေက်ာင္းဝင္း ဘုရားဝင္းအတြင္း ဖိနပ္စီး ထီးေဆာင္းတဲ့အတြက္ အျပစ္မရွိဘူးေပါ့ ဘုရား”

                        “ေအး - ဒီအေမးဟာ အေတာ္ေျဖရခက္တဲ့ အေမးပဲကြယ့္၊ ဒါ့ေၾကာင့္ အေမးရွင္ကို ျပန္ၿပီးအေျဖခို္င္းမွ အေျဖမွန္ထြက္ဖို႔ရွိတယ္”

                        “အေမးရွင္ကို ဘယ္လို အေျဖခိုင္းမွာလဲ ဘုရား”

                        “ဒါက ဒီလိုပါေလ၊ ေက်ာင္းဝင္းထဲ ဘုရားဝင္းထဲဖိနပ္စီး ထီးေဆာင္းသူက ကၽြန္ေတာ္ဟာ အႏၲရာယ္အတြက္ေၾကာင့္သာ ေက်ာင္းဝင္းဘုရားဝင္းထဲ ဖိနပ္စီးျခင္း, ထီးေဆာင္ျခင္း ျပဳပါတယ္၊ မ႐ိုေသမေလးစားလို႔ မဟုတ္ပါဘူး လို႔ ဆိုခဲ့ရင္ သူ႔ကိုေမးရမွာက ဘယ္လုိအႏၲရာယ္ရွိေနသလဲ၊ ေနပူလို႔လား၊ မိုးရြာလို႔လား၊ ဆူးေညွာင့္ရွိလို႔လား၊ ေနမေကာင္းလို႔လားေပါ့၊ ဒါေတြေၾကာင့္ပါလို႔ စိတ္ရွင္းရွင္း အေျဖေပးခဲ့လွ်င္ သူ႔ကိုအျပစ္က ခြင့္လႊတ္ပါလိမ့္မယ္၊ ဒီလိုမဟုတ္ဘဲ ေက်ာင္းဝင္း ဘုရားဝင္းအတြင္း ဖိနပ္စီး ထီးေဆာင္းတာဟာ အဂါရဝျဖစ္တယ္, ႐ိုင္းျပတယ္, ေစာ္ကားသလိုျဖစ္ေနတယ္ဆုိတာ လူသားတစ္ေယာက္အေနႏွင့္ သိပါလ်က္ မသိေယာင္ေဆာင္ၿပီး လုပ္ခဲ့လွ်င္ ပါးစပ္က ပဒု႒စိတ္မပါဘူးဆိုေပမယ့္ ပဒု႒စိတ္ပါသည္မွာ ေသခ်ာေနတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ အျပစ္က ခြင့္လႊတ္လိမ့္မယ္ မဟုတ္ဘူးေပါ့ကြယ္”

                        “ဆရာေတာ္ရဲ႕ အမိန္႔အတိ္ုင္းဆိုလွ်င္ ျပစ္မွားစိတ္မရွိ၊ က်န္းမာေရးတည္းဟူေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ဖိနပ္စီးထီးေဆာင္းေနထိုင္လွ်င္ အျပစ္မရွိဘူးလို႔ အဓိပၸာယ္သက္ေရာက္ေနပါတယ္၊ ဒီေနရာမွာ တပည့္ေတာ္ ၾကားဖူးတာကို ေလွ်ာက္ထားခ်င္ပါေသးတယ္ ဘုရား”

                        “ေလွ်ာက္ထားစမ္းပါဦး၊ ဘယ္လိုမ်ားၾကားဖူလဲ”


***ဆက္ရန္**
ယေန႔ဗုဒၶဝါဒဆိုင္ရာ အေမးအေျဖမ်ား - အမွတ္စဥ္(၁၆) - အရာမ္တြင္းႏွင့္ ထီးဖိနပ္ (အပိုင္း ၂)


***ေကာက္ႏုတ္ခ်က္***
ႏိုင္ငံေတာ္ ၾသဝါဒါစရိယ၊ ျမန္မာစာၾသဝါဒါစရိယ
ထီးခ်ိဳင့္ၿမိဳ႕ - တည္ေတာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး
ယေန႔ဗုဒၶဝါဒဆိုင္ရာ အေမးအေျဖမ်ား အတြဲ(၁) (စာမ်က္ႏွာ ၁၁၉-၁၂၉)မွ ေကာက္ႏုတ္ပူေဇာ္ပါသည္။

ဤ အေမး-အေျဖ အား ကိုယ္တိုင္ျပန္လည္ေရးသား၍
ထီးခ်ိဳင့္ၿမိဳ႕ - တည္ေတာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး ႏွင့္ တကြ
ဆရာ- အရွင္ေတဇာနႏၵ(Tay Ling) တို႔အား ျပန္လည္ေက်းဇူးျပဳပူေဇာ္အပ္ပါသည္။

No comments:

Post a Comment