Monday, May 26, 2014

သူေရာင္းဇာတိ သားတစ္ဦး ေဖ့ဘုတ္ေပၚက ရင္ဖြင့္သံ





သိခ်င္လိုက္တာဗ်ာ

သူေရာင္းေက်းရြာ...
ဟုတ္တယ္ နယ္သူနယ္သားေတြက
 သေရာင္း လို႔ ႏွစ္
ေခ်ာင္းငင္ျဖဳတ္ၿပီးေခၚၾကတယ္။
စစ္ကိုင္းတိုင္းေဒသႀကီး ကသာခ႐ိုင္
အင္းေတာ္ၿမိဳ႕နယ္ ေမာ္လူးေဒသ၊
ဟိုတုန္းက ေမာ္လူးၿမိဳ႕ေပါ့၊
ခုေတာ့ တိုင္းမႉး
ႀကီးရ့ဲ ေက်းဇူးေတာ္ေၾကာင့္ စံျပေက်းရြာ
ေပါ့ဗ်ာ။အဲဒီေမာ္လူးရဲ႕ အေနာက္ဘက္ယြန္းယြန္း ..၂..မိုင္ခန္႔ေ၀းတ့ဲရြာကေလး။
သူေရာင္းရြာ...က်ဳပ္ရ့ဲဇာတိခ်က္ေႂကြ
ေမြးရပ္ေျမ။
ရြာျဖစ္ေပၚလာပံု ပါးစပ္ရာဇ၀င္က အဂၤလိပ္
ေခတ္ ဂ်ပန္ေခတ္ ေခတ္ပ်က္ကာလ သမယ ကေပါ့ ေဖာင္းျပင္ သေရာင္း
 အရပ္မွ ႐ွမ္းနီ တိုင္းရင္းသားတစ္စုက ခ်င္းတြင္းျမစ္႐ိုးကတစ္ဆင့္ မဲဇာေခ်ာင္း ႐ိုးအတိုင္း ဆန္တက္ၿပီး ေလးတန္ေခ်ာင္းအေရာက္မွာ သူေရာင္းရြာ ေဖာင္းျပင္ရြာရယ္လို႔ ရြာတည္ခ့ဲၾကတယ္ဆိုလား...
ျဖစ္ႏိုင္တယ္လို႔ေတာ့ ေျပာရမလိုပါ။
က်ဳပ္တို႔အရပ္က ႐ွမ္းနီ ႐ွမ္းကဒူးေတြေျပာကတ့ဲ စကား ေလယူေလသိမ္းက အဲဒီ
ေဖာင္းျပင္ သူေရာင္းကလူေတြန႔ဲ ခြဲမရေအာင္ တူလြန္းေနတယ္ေလ။
ဘယ္သြားမွာလဲ ...လို႔ေမးခ်င္ရင္
ဘယ္သြားမွာလဲညယ္? ဘယ္သြားမွာလဲေမာင္?ဟု ညယ္န႔ဲေမာင္ကိုအပိုအဆာ ထည့္ေျပာတတ္ၾကပါတယ္။
အ့ံျသစရာ ထူးထူးဆန္းဆန္းအရာမ်ားကို
ေတြ႔ၾကံု တ့ဲအခါ.....
အလ.....ေကြ႔..!ေကာင္းတာဂ်ီးဘာေဂါ
ညယ္...ဟုအာေမဍိတ္ကိုျပဳတတ္ပါၾကတယ္
အမ်ားျကိီးပဲ..လို့
ေျပာခ်င္တ့ဲအခါ ဗလဲဘံုျကီးဟု၎၊
ေ႐ွးေ႐ွးတုန္းက...ဆိုရင္
ေႏွာင္းေႏွာင္းတုန္းက...တ့ဲ
အဲ...့ သူတို႔မႀကိဳက္မႏွစ္တ့ဲအရာကိုျမင္ေတြ႔ၾကားသိတ့ဲအခါ
..ေဗာက္မ့ဲေအး..!ေအာက္ေအာက္ေဆာက္
ေဆာက္ ဒါႀကီးကို!....ဟုအလိုုမက်စြာေျပာ
တတ္ၾကျပန္တယ္ေလ။သူမ်ားအရပ္ကေတာ့
ၿပိဳင္တူလုပ္ရတ့ဲ အလုပ္ေတြဆို တစ္ ႏွစ္ သံုး ဆိုၿပီး ညာသံေပး လုပ္ၾကတယ္။
က်ဳပ္တို႔ရြာသားေတြကေတာ့ အဲလိုဟုတ္ပါဘူး။က်ဳပ္တို႔ နယ္သားေတြသာ နားလည္ၾကတ့ဲ....
စိန္ ....စိန္း...ေနာင္...တ့ဲဗ်ား။ ဒါက..
က်ဳပ္တို႔ဆီက ခ်စ္စရာ ေဒသိယ စကားေလးေတြ႔ေပါ့ညယ္...

   ေျပာခ်င္တာက ဒီအေၾကာင္းမဟုတ္ပါဘူး။
အေပၚကေျပာခ့ဲသလို သေရာင္းဆိုတ့ဲ က်ဳပ္ရ့ဲ ေမြးရပ္ေျမကေလး....
စဥ့္ခိုး ကူးကာ သေရာင္း ကူးဆိပ္
ခိုးေကာင္ သရင္းတာ ပဲခူး ရြာ႐ွည္ ေဂြ႔ႀကီး
နန္႔ရံု မလူး မာန္ဟဲ ေဟာင္းတုန္း ေပကုန္း
ေလးတန္းေခ်ာင္း႐ိုး တစ္ေလ်ာက္က ေက်းရြာ ေလးေတြပါ။
ဒီရြာအားလံုးက ေလးတန္ေခ်ာင္းကိုအမွီျပဳ
လို႔ လယ္ယာလုပ္ငန္းႏွင့္အသက္ေမြးလို႔
၀မ္းေက်ာင္းေနၾကတယ္ဆိုပါေတာ့...
ဟိုတုန္းက ေလးတန္ေခ်ာင္းေရက ၾကည္လင္လို႔...သဲျဖဴျဖဴ ေသာင္းျပင္
ေလးေတြ...
ေသာက္ေရအတြက္ေ ႏြဘက္ဆို လက္ယက္ သဲတြင္းေလးေတြန႔ဲ အဆင္ေျပခ့ဲၾကတာ။မွတ္မိေသးတယ္၊ ပူျပင္းတ့ဲ
ေႏြရာသီမွာ က်ဳပ္တို႔ အိမ္ေ႐ွ့က အဖိုးခင္
အဖိုးေထြးတို႔ ဆိုတာ သားေရဖံုး စာအုပ္ထူ
ထူႀကီးကိုင္လို႔ ေလးတန္ေခ်ာင္းမွာလုပ္ထားတ့ဲ အုန္းလက္ေတြကာထားတ့ဲ
လက္ယက္ ေသာက္ေရ သဲတြင္းအထဲမွာ
ေအးေအးလူလူစာဖတ္ေနပံုေတြ။အဲဒီတုန္းကေတာ့...ဘာစာအုပ္ႀကီးမွန္းဘယ္သိမွာလဲေမာင္...ခုအသက္ေလးရလာေတာ့မွ
ဓမၼပဒ တို႔ ဇာတ္ႀကီးဆယ္ဖြဲတို႔ ျဖစ္မွာပဲလို႔
မွန္းၾကည့္ရတာပ။က်ဳပ္တို႔ ကေလးေတြကေတာ့ ပူတာ ေအးတာ သိပါဘူး..
ေန႔လည္၁ခ်က္တီး ၂ခ်က္တီးလဲ ေလးတန္
ေခ်ာင္းထဲေျပးဆင္း ပူေႏြးေႏြး ေခ်ာင္းေရ
ထဲ မွာ ေရယားကိုက္လို႔ကိုက္မွန္းမသိ ေဆာ့ကစားခ့ဲၾကတယ္ေလ...

ေအာ္....ခုေတာ့လဲ
ႁြြဲကည္လင္ခ့ဲတ့ဲေလးတန္ေခ်ာင္းႀကီး...
ေလးတန္ေခ်ာင္း႐ိုးတစ္ေလ်ာက္ေနထိုင္
ၾကတ့ဲ ေလးတန္႐ိုးသား ရြာသူရြား လူအမ်ား
ရ့ဲ ေက်းဇူး႐ွင္ႀကီး.....
မသမာသူ ၀ိသမေလာဘသား
ေရႊတူးသမား ေတြရ့ဲ လက္ခ်က္
ေၾကာင့္ ေသာက္မရ သံုးမျဖစ္
ခ်ိဳးမျဖစ္ေတာ့ဘဲ ရြံေရအတိ
ေနာက္က်ိက်ိန႔ဲ
ျပစ္ျပစ္ခဲခဲ ႏြံအိုင္ႀကီးပဲလို႔ ထင္မွတ္ေနရပါလား...

ရြာသူရြာသား လူအမ်ားကေတာ့ ေသာက္မရ
သံုးမျဖစ္ေတာ့ ေသာက္အတြက္ၾကံဖန္ၾကရပါတယ္...ကြၽဲႏြားတိရိစၦာန္ေတြကေတာ့ ေလးတန္ေခ်ာင္းေရေသာက္ရင္း
သူတို႔ဘ၀ေတြေသေၾကပ်က္စီးၾကၿပီေပါ့။

တကယ္ေတာ့ လူေတြဟာ သဘာ၀လြန္
ေလာဘသမားေတြ။ စားရံု ေသာက္န႔ဲမတင္းတိန္ႏိုင္ၾကဘူး။
သဘာ၀ သယံဇာတ
ေတြကို အၿပိဳင္အဆိုင္ ရယူဖို႔ႀကိဳးစားၾကတယ္....
သစ္ေတာေတြကို အျပိဳင္ ္ဆိုင္ ခုတ္ယူၾကတယ္...ေရနံန႔ဲ
ဓာတ္ေငြ႔ေတြကို အၿပိဳင္အဆိုင္ ထုတ္ယူၾကတယ္.......
ဒီလိုန႔ဲ စစ္ပြဲေတြ အာဏာလုပြဲေတြ ႏွင့္
ေလာကကို အက်ဥ္းတန္ ႐ုပ္ဆိုးေစတယ္..
လူလူခ်င္း လုယက္ၾကတာ ၿပိဳင္ဆုိင္ၾကတာ
အေရးမႀကီးဘူး။

ခုေတာ့ လူေတြျပဳသမ်ွ .....ႏုၾကရတ့ဲ
တိရစၧာန္ ေတြ သစ္ေတာ သစ္ပင္ ျမစ္
ေခ်ာင္း အင္းအိုင္ေတြ ၿပီးေတာ့ ေျမႀကီးေတြ
ေျမေအာက္ကေရႊေငြေက်ာက္သံပတၱျမား
ေတြ ေရနံ ေတြကို ......ထင္တိုင္းၾကဲ
စိတ္ရွိတိုင္း လုပ္ေနၾကတာ ေကာင္း
မေကာင္း က်ဳပ္တို႔လူေတြ စဥ္းစားသင့္တယ္။အစက သဘာ၀ တရားက လူေတြျပဳသမ်ွ
ငံု႔ခံံမယ္လို႔ ထင္ခ့ဲၾကတယ္...
ခုေတာ့...သဘာ၀ႀကီးကလဲ သီးမခံသာလြန္း
လို႔ နာက်င္လြန္းလို႔ တုန္႔ျပန္လာၿပီေလ။
သဘာ၀ရ့ဲ တုန႔္ျပန္မႈက လူေတြရ့ဲ တုန္႔ျပန္မႈထက္ ပိုႀကီးတယ္ဗ်။
သဘာ၀မွာ နယ္နိမိတ္ အကန္႔အသတ္မ႐ွိဘူး။
သဘာ၀မွာလူမ်ိဳးဆိုတာမ႐ွိဘူး။....
လူေတြလို အဆင့္အတန္းမခြဲျခားဘူး။

ဘဂၤလားေဒ့႐ွ္မွာ တိုက္တ့ဲမုန္တိုင္းက
ရခိုင္ျပည္နယ္ကို အလြတ္မေပးခ့ဲဘူး။

ဧရာ၀တီတိုင္းမွာ တိုက္ခတ္ခ့ဲတ့ဲ
နာဂစ္မုန္တိုင္းက ရန္ကုန္ကိုလဲဒုကၡေပးခ့ဲတယ္။
ဒါေၾကာင့္ သဘာ၀ရ့ဲ တန္ဘိုးကို
သိၾကရမွာ လူတစ္ေယာက္ထဲ
လူတစ္စုတည္း မဟုတ္ဘူး။
လူတိုင္းလူတိုင္းမွာ တာ၀န္႐ွိၾကပါတယ္။

You reap what you have sown.
ကိုယ္စိုက္တာ ကိုယ္ရိတ္သိမ္းရမယ္....တ့ဲ

မင္းတို႔က မစိုက္ထားတာေတြကို အတင္း
အဓမၼ ရိတ္သိမ္းေနၾကတယ္။

မင္းတို႔က သစ္ေတာေတြကိုခုတ္တယ္။
သယံဇာတ ေက်ာက္မ်က္ရတနာေတြ
ေရႊ န့ဲသတၳဳေတြကို အလြန္အကြၽန္
တူးေဖာ္ထုတ္လုပ္ၾကတယ္။

ဒီအတြက္ မင္းတို႔ေပးဆပ္ၾကရတယ္။
မင္းတို႔ဘိုကေလးမီးေသြး ဆိုပီး သံုးဖို႔
ဒီေရေတာ သစ္ပင္ေတြကိုခုတ္တယ္။
မီးေသြးဖုတ္တယ္။ ဒီေတာ့ သစ္ေတာေတြ
ျပဳန္းတီး တယ္။နာဂစ္လို မုန္တိုင္း၀င္ေတာ့
လူေတြ ေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာေသေၾကပ်က္စီးၾကတယ္။
ဒီေရေတာေတြထိမ္းသိမ္းထားတ့ဲ မိန္းမလွကြၽန္းဆိုရင္နာဂစ္လိုမုန္တိုင္းမ်ိဳးအႀကိမ္ႀကိမ္ တည့္တည့္မွတ္မွတ္၀င္
ေပမ့ဲ အေသအေပ်ာက္နည္းတယ္။
 အဲဒါသိဖို႔လိုတယ္။
တခ်ိဳ႕က ဒါႏိုင္ငံေရးစနနစ္ေၾကာင့္တ့ဲ။
စဥ္းစားၾကည့္ .....

ကိုလိုနီစနစ္တုန္းက...
လူတစ္ေယာက္ထဲဆို ေမွာင္ရိပ္ခိုမႈ...သူခိုး

လူစုၿပီးတိုက္ခိုက္ေတာ့..ဓားျပ၊သူပုန္

ဒါေပမ့ဲ....ဒါေပမ့ဲ...တစ္တိုင္းျပည္လံုးသိမ္းပိုက္တိုက္ခိုက္ႏိုင္ရင္ ႐ွင္ဘုရင္တ့ဲ။

အရာရာ အေပးအယူမ်ွေနရင္
ကမၻာႀကီးၿငိမ္းခ်မ္းမွာပါ။.(Dr.ခင္ေမာင္ညိဳ)

ေကအိုင္ေအ ဗိုလ္ႀကီးတစ္ေယာက္က
ကခ်င္လူထုကို မိန္႔ခြန္းေျပာရာမွာ
 ဒီမိုကေရစီရရင္...က်ဳပ္တို႔ ခင္ဗ်ားတို႔
ရ့ဲကခ်င္ေတာင္တန္းႀကီး
ဘာျဖစ္သြားမလဲ.......ဲ
လို႔ေမးပါသတ့ဲ။
ကခ်င္လူထုက ....ေတာင္ယာေတြျဖစ္သြားပါမယ္ဗိုလ္ႀကီး...လို႔တညီတၫြတ္တည္းေျဖၾကပါသတ့ဲ။
တကယ္ေတာ့ လ်ွပ္စစ္မီးေတြ လင္းသြားပါမယ္ ဆိုတ့ဲအေျဖကိုလိုခ်င္ခ့ဲတာပါ။

ခုလဲဒီလိုပဲ။

ဒီမိုကေရစီရရင္ က်ဳပ္တို႔ရြာက ေလးတန္
ေခ်ာင္းႀကီး ဘာျဖစ္သြားမလဲ သိခ်င္လိုက္တာဗ်ာ။ ။ ။  

No comments:

Post a Comment