Thursday, March 9, 2017

#ပါရာဇိက_၄ပါး

#ပါရာဇိက_၄ပါး
(က်ၿပီဟုဆုိနိုင္ေလာက္ေသာအဂၤါမ်ား)
"ပါရာဇိက"၏ အဓိပၸါယ္မွာ "သာသနာေတာ္မွ ဆံုးရႈံးျခင္း" ျဖစ္သည္။
ပါရာဇိက အာပတ္ (အျပစ္) သင့္ေသာသူသည္ ရဟန္းအျဖစ္မွ ဆံုးရႈံးၿပီး ရဟန္းအရာ မဝင္ေတာ့ပါ။
(သကၤန္းဝတ္ထားေသာ္လည္း ရဟန္း မဟုတ္ေတာ့ပါ)
(၁) #ေမထုနဓမၼ_ပါရာဇိက (ေမထုန္အမႈကို ျပဳျခင္း)
လူ,လူခ်င္း ေမထုန္မွီဝဲမွသာမဟုတ္၊ တိရစၧာန္မ,ကို မွီဝဲလၽွင္လည္း ပါရာဇိက က်သည္။
(က) မွီဝဲလိုစိတ္ရွိျခင္း၊
(ခ) သူတစ္ပါး၏ "မဂ္"အတြင္းသို႔ မိမိ၏အဂၤါဇာတ္ကို သြင္းျခင္း၊
ဤအဂၤါ ၂,ရပ္ႏွင့္ ညီလၽွင္ ပါရာဇိက အာပတ္သင့္၏။
"မဂ္"ဆိုသည္မွာ .. "မဂၢ"ဟူေသာ ပါဠိမွလာၿပီး ျမန္မာလို "လမ္း"ဟု ဆိုလိုသည္။
#ဝစၥမဂ္ = က်င္ႀကီးလမ္း (ဖင္ေပါက္)
#ပႆာဝမဂ္ = က်င္ငယ္လမ္း (အဂၤါဇာတ္ေပါက္)
#မုခမဂ္ = အစာဝင္လမ္း (ပါးစပ္ေပါက္)
ထို ၃,မ်ိဳးေသာ လမ္းေပါက္ထဲသို႔ အဂၤါဇာတ္ကို ႏွမ္းတစ္ေစ့မၽွ သြင္းမိလၽွင္ပင္ ပါရာဇိက က်၏။
မွတ္ခ်က္။ ။ သူတစ္ပါး မဂ္အတြင္းသို႔ သြင္းမွ ပါရာဇိက က်သည္မဟုတ္။ ေက်ာက္ကုန္း(ေက်ာကုန္း) ေပ်ာ့သူသည္ ငံု႔၍ မိမိအဂၤါဇာတ္ကို ပါးစပ္ျဖင့္ စုပ္လၽွင္လည္း ပါရာဇိက က်သည္။
အဂၤါဇာတ္ ရွည္သူသည္ မိမိ၏ ဝစၥမဂ္(ဖင္ေပါက္)သို႔ သြင္းလၽွင္လည္း ပါရာဇိက က်သည္။
(၂) #အဒိႏၷာဒါန_ပါရာဇိက (ခိုးယူျခင္း)
တစ္မတ္တန္က စ၍ ခိုးေသာရဟန္းသည္ ပါရာဇိက က်၍ ရဟန္းေကာင္းတို႔ႏွင့္ ေပါင္းသင္းခြင့္ မရွိေတာ့ေခ်။
(က) လူစင္စစ္၏ ဥစၥာျဖစ္ျခင္း၊
(ခ) သူတစ္ပါး ဥစၥာမွန္း သိျခင္း၊
(ဂ) ခိုးလိုေသာ စိတ္ရွိျခင္း၊
(ဃ) ဂရု ပရိကၡရာ ျဖစ္ျခင္း၊
(ဂရု =ႀကီးေလးေသာ +
ပရိကၡရာ = ပစၥည္းအသံုးအေဆာင္)
(တစ္မတ္တန္ႏွင့္ အထက္ကို ဂရု ပရိကၡရာဟု
ထိုေခတ္က သတ္မွတ္သည္)
(င) ခိုးယူျခင္း၊
စသည့္ အဂၤါ ၅,ရပ္ႏွင့္ ညီလၽွင္ ပါရာဇိက အာပတ္သင့္သည္။
(၃) #မႏုႆဝိဂၢဟ_ပါရာဇိက (လူ႔အသက္ကို သတ္ျခင္း)
(က) လူစင္စစ္ျဖစ္ျခင္း၊
(ခ) သတၱဝါ(အသက္ရွိ)မွန္း သိျခင္း၊
(ဂ) သတ္လို(ေသေစလို)ေသာ စိတ္ရွိျခင္း၊
(ဃ) လံု႔လအားစိုက္ျခင္း၊
(င) ေသျခင္း၊
စသည့္ အဂၤါ ၅,ရပ္ႏွင့္ ညီလၽွင္ ပါရာဇိက က်သည္။
* မွတ္ခ်က္။ ။ ကိုယ္တိုင္သတ္ျခင္း၊ အသတ္ခိုင္းျခင္း မဟုတ္ေစကာမူ ..
ေသခ်င္ေနသူ၏ အနီး၌ အလြယ္တကူ ေသႏိုင္ေစရန္ လက္နက္ တစ္စံုတစ္ရာကို ရွာမွီး၍ ခ်ထားေသာေၾကာင့္ ေသလၽွင္လည္း ပါရာဇိက က်သည္။
ေသျခင္း၏ အက်ိဳးေက်းဇူးကို (ေသခ်င္စိတ္ ေပါက္လာေအာင္) ေျပာ၍ ေသလၽွင္လည္း ပါရာဇိက က်သည္။
ေသရန္ နည္းလမ္းကို ေျပာ၍ ေသလၽွင္လည္း ပါရာဇိက က်သည္။
(၄) #ဥတၱရိမႏုႆဓမၼ_ပါရာဇိက
(ဈာန္မဂ္ဖိုလ္မရပဲ ဝါႂကြား၍ ေျပာျခင္း)
ဈာန္, မဂ္ဖိုလ္ တရားတို႔ကို မိမိမွာ မရွိပါပဲလ်က္ .. ရွိသည္၊ ဈာန္ရသည္၊ မဂ္ဖိုလ္ရသည္ဟု ေျပာလၽွင္ ပါရာဇိက က်သည္။
*မွတ္ခ်က္။ ။
ကမၼ႒ာန္းအားထုတ္ေနေသာ ရဟန္းသည္ ေလာဘ ေဒါသ စေသာ စိတ္မ်ား အေတာ္ၾကာၾကာ မျဖစ္ေသာေၾကာင့္ တစ္ကယ္ပင္ ဈာန္, မဂ္ဖိုလ္ ရၿပီ ထင္၍ ေျပာမိလၽွင္ကား ပါရာဇိက မက်။
သူတစ္ပါးကို ရည္ညႊန္း၍ ေျပာျခင္းမဟုတ္ပဲ မိမိကိုယ္တိုင္ကို ရည္ညႊန္း၍ "ငါဈာန္ရသည္၊ မဂ္ဖိုလ္ရသည္" စသည္ျဖင့္ ေျပာမွ ပါရာဇိက က်သည္။
အေျပာခံရသူသည္ လူစင္စစ္ျဖစ္ၿပီး
ေျပာၿပီးလၽွင္ၿပီးျခင္း နားလည္မွ ပါရာဇိက က်သည္။
••• ■■ •••
#TharTunNi
(4.9.2016)
စာရုိက္ဖုိ႔မအားတာနဲ႔အေတာ္ပဲ
Min Thant Acc မွ Copy
..
က်မ္းကိုး။ ။
*ဘုရားဥပေဒေတာ္ႀကီး
(အရွင္ဇနကာဘိဝံသ)

No comments:

Post a Comment